jeng skrev 2011-03-07 18:32:36 följande:
Helene,
Ta inte illa upp nu, men du fuskar ju en del, eller är det bara jag som får uppfattningen av det? Ja, du kanske inte ser det som fusk, utan som ett val såklart, och det är ju helt upp till dig!

Det jag undrar är hur du pallar att hålla sötsuget på vettig nivå, och inte dras till pastaskålar och vitlöksbröd och annat gott, när du underhåller suget som du gör!! Jag hör till de där som gör bäst i att hålla mig helt borta från frestelsen!
Och vet du ungefär hur du ligger på fett och kolhydrater och protein-fördelningen? Eftersom du inte går upp i vikt av det du äter, utan snarare ner sakta men säkert om jag har förstått rätt. Jag är bara nyfiken!
Jag tar inte illa upp

Jo, jag fuskar en del men om jag jämför nu mot låt säga 4 veckor tillbaka så är det en
stor skillnad. Då kunde jag äta glass från maken, norpa popcorn av sonen och käka Kelloggs. I lördags märkte jag verkligen hur dålig jag blev i magen. Pastaskålar och vitlöksbröd har jag aldrig varit förtjust i så det är inga problem att hålla mig borta ifrån

Det som jag har svårt att hålla mig borta ifrån är godis. Har jag ätit godis (lite) sitter jag med ett sug som jag får "jobba" bort i ca 2 dagar. Sen är det borta helt. Det är inget jättesug men det lurar och jag lockas av att ha grädde i kaffet de dagarna, för lite extra sötma. Då gäller det att stå emot

Annars är det inga problem, det är inte så att jag äter annat otillåtet utan jag äter lchf.
Jag har insett nu, efter i lördags att jag gör bäst i att avstå från att fuska! Jag har ingen aning om hur jag ligger fett/kolhydrat/protein. Det var längesen jag kollade genom matdagboken. Det var längesen jag kollade kolhydratsöverslag i skallen också. Fett eller protin har jag absiolut ingen aning om. Jag kör på det jag skrivit innan: jag äter när jag är hungrig och tills jag är mätt
Jag har stått still sen januari nån gång (har datum i bloggen) och pendlat 0,5 kg upp och ner. Det är det enda. Nu hoppade visst vågen ner och det beror (tror jag) på att jag inte käkade godis förra helgen.