missypissy skrev 2011-03-05 17:51:17 följande:
Idag har jag bakat pones och oopsies och fyllt frysen. Sen fick jag besök och då fick bakandet pausa. Men nu ska jag fortsätta, sesambröd och knäckbröd blir det nu! Skönt att ha massa i frysen tycker jag, så man bara kan värma upp något snabbt om man blir sugen!
Nu till något helt annat. Varning för äckelmagade!!!
Har ert bajs förändrats något sedan ni började med LCHF? Jag har haft problem med min mage i mååååånga år, och har haft dagliga diarréer. Så gott som varje morgon har jag haft extrema magsmärtor och fått springa på toaletten med riktigt jävlig diarré. Men nu- ingenting! Jag är ju bara på dag fem men insåg nu precis att jag inte varit dålig i magen en enda gång sedan jag började! Mitt bajs är helt normalt, för första gången på flera år. Är helt chockad! Och glad förstås!

Japp. Min mage sköter sig som den ska numera. Innan lchf var jag konstant förstoppad. Var 4-5:e dag gick jag på toa och dagen/dagarna innan hade jag så ont och var svullen. När det väl var dags att gå på toa satt jag typ 30 min och krystade ut 2 harpluttar. Nu hinner jag knappt öppna en skvallerblaska förän jag är klar

Trevlig info va?

Jag tycker det är viktigt att prata om magen, många tycker sånt här är pinsamt, bajs, avföring, tarmtömningar och allt annat som sker i den regionen ska man prata tyst om, det är pinsamt. Sen jag läst een artikel om att fler och fler konstateras ha tarmcancer just för att man inte vågar prata eller söka för sitt bajseri. Så, bättre att prata än lida i det tysta tycker jag.
Lättja: Jag förstår att det är diskuterandet som kan hamna i hetluften. Jag tycker ändå du ska ta det med ro. Du mår bra av detta och du ska inte behöva försvara ditt sätt att äta. det kan du gott säga på ett lugnt sätt om det blir för gå-påigt.
Idag blev jag kallad fanatiker av min mamma. Nu är måttet rågat och hon vill inte höra mig säga något om dessa kolhydrater mer. Mamma ska äta det hon är uppvuxen på. Jaha sa jag, pasta och pizza? "Vi äter inte mycket pasta och pizza var längesen" fräste hon tillbaka. Mamma tar väldens berg med pasta, äter och tar sen ett lika stort berg till. Pizza äter de varje lördag. Igår köpte hon nya ringar för hennes händer har blivit för tjocka så vigselringarna är för små. Jag sa att man svullnar av kolhydrater. Mamma gastade fanatiker och blev sen tvärsur. Jag avslutade allt med att säga "Då behöver du inte gnälla när du är svullen sen då". End of story. F-n vad less jag blir på kärringen! Hon är så jädra duktig att tala om för mig hur jag ska natta, ge mat osv till dottern men talar man om något för henne då blir det hus i helvete. Mamma gick ifrån vår diskussion. Hon var besegrad och hade inget att tjafsa emot med mer så nej, jag ska inet säga mer om kolhydrater och gnäller hon något mer ska jag påminna henne om att hon inte ska gnälla. "Vänta du tills du är 55 och kroppen börjar ändra sig efter klimakteriet osv" "Äter jag så här lär jag inte svullna och gå upp" Jojo, det kommer jag visst göra enligt min mamma. *muttrar vidare*
Idag fick jag en födelsedagspresent. En jättefin skål, fylld till bredden med mitt favvogodis Lys Melk. Hur f-n ska jag göar nu? Jag har tagit några, nu är det bra. Men resten då? Jag har inet den disciplinen på mig själv att jag kan ställa det i ett skåp och låta det vara. Jag går och norpar. Tanken var god, jag älskar ju den chokladen men en hel skål! Vad kan det vara i, något kilo tro? Tips?