Inlägg från: Carolinalovetobias |Visa alla inlägg
  • Carolinalovetobias

**Den stora feta LCHF-tråden**

Glass skrev 2012-03-18 21:15:53 följande:
    oj, det var en massa grejer i det som jag visst inte hade hemma... Hm, typiskt. 

Låter lite konstigt att baka  bröd i micron, men väldigt smidigt
    Jag gör de jätteofta. Jättebra brödaltenativ. De ska va i en djup tallrik så du vet =) Brukar först göra brödet sen antingen äta de som de är, rosta eller göra varm macka med massa kryddor & ost =D=D
  • Carolinalovetobias
    Kaisan skrev 2012-03-20 07:54:13 följande:
    Angående det här med periodisk fasta så tror jag inte att det är skadligt för kroppen. Jag tror heller inte att det är hälsosamt men det är ju inte Cambridge eller andra lågkaloridieter heller, och det utsätter man ju sig för mycket längre än ett dygn. Äter man LCHF 6 dagar i veckan får man i sig tillräckligt med näring och fett för att kroppen ska klara av en periodisk fasta på 16-24 timmar. Att träna under fastan tror jag däremot är direkt skadligt. Med den träningsbakgrund och kunskap jag ändå tycker att jag besitter så skulle jag inte utsätta min kropp för det. Men alla måste ju känna efter var gränsen går för en själv. Om de sista kilona sitter hårt så kan jag absolut överväga att testa periodisk fasta (lunch-lunch), vi får se hur det går Glad 

Nu har jag 5 kg kvar till min målvikt och min kropp har förändrats SÅ mycket på bara 5 veckor .Magen är platt och rumpan har krympt massor. Låren dallrar inte längre då man går ner för trappan och musklerna på armarna börjar äntligen synas. Jag har plockat ihop mina gamla sommarkläder och ska sälja dem på loppis nu i veckan. Aldrig mera st 40 här inte! 

Har ni andra någon morot för att nå målvikten? Jag har en tom glasflaska som jag sparar pengar i, sen då jag nått min målvikt så ska jag slå sönder flaskan och unna mig en riktig shoppingdag! Glad Det känns sådär symboliskt och väldigt peppande att se pengarna genom flaskan, de går dit istället för på skräpmat eller godis. 
    Vilken rolig morot du har =) kanske oxå skulle börja spara i nån burk el ngt =)
  • Carolinalovetobias
    Linda5 skrev 2012-03-20 18:05:13 följande:
    Tack för detta är så glad.
    Har varit dåligt med motivationen ett tag och sen i går kväll hittade jag detta och bakade. Det var vad jag behövde, en smörgås!
    Nu är jag på hugget igen och kör på för fullt.
    Kul att ja kunde hjälpa ngn =)
    Ja de saknar man allt ibland =) Imorse gjorde jag en varm macka av microbrödet, MUMMA =D
  • Carolinalovetobias
    Hoppet 3 skrev 2012-03-20 19:03:16 följande:
    Är de ok att dricka buljong... Är sugen på de och inget annat. Har feber och mår kasst.
    Enligt mitt pkt med buljong hemma så var det 0.2 kolhydrater i 1 dl buljong så ja de e ok =)
  • Carolinalovetobias

Nu går vågen stadigt neråt :) Såå skönt! Lyssnar mer på kroppen å äter när jag e hungrig. Har inte vart humgrig sen igår morse, wierd! :P
    Men men, jag kissade på en sån där ketossticka imorse. Å den visade utslag på den näst ljusaste när de gällde ketoner, hmm varför? Betyder detta att ja inte är i Ketos?

Nu ska lilleman få frukost sen blir det en 4-5 km morgonpromenad =)

Vill så gärna komma igång med hemmaträning men vet inte hur ja hittar motivationen? :/
    Vill bli beroende.. men kanske håller på ngn vecka sen tkr ja de e tråkigt å slutar.. TIPS?

• Carolinalovetobias
    Skickar min fråga igen eftersom ingen svara mej imorse :)
    Nu går vågen stadigt neråt :) Såå skönt! Lyssnar mer på kroppen å äter när jag e hungrig. Har inte vart humgrig sen igår morse, wierd! :P
    Men men, jag kissade på en sån där ketossticka imorse. Å den visade utslag på den näst ljusaste när de gällde ketoner, hmm varför? Betyder detta att ja inte är i Ketos?

Nu ska lilleman få frukost sen blir det en 4-5 km morgonpromenad =)

Vill så gärna komma igång med hemmaträning men vet inte hur ja hittar motivationen? :/
    Vill bli beroende.. men kanske håller på ngn vecka sen tkr ja de e tråkigt å slutar.. TIPS?
  • Carolinalovetobias
    Martina 76 skrev 2012-03-21 20:13:36 följande:
    Jag tror dock att de som inte lägger merparten av träningen i hemmet har större chans att lyckas. De flesta verkar tröttna. Tycker själv att det är fruktansvärt tråkigt att träna hemma.
    Håller med dig men jag e mammaledig och har min son själv sön kväll-tors kväll för sambon jobbar i Norge. Så de blir svårt med tid för träning på bortaplan just nu iaf. :(
  • Carolinalovetobias
    Martina 76 skrev 2012-03-21 21:30:16 följande:
    Ah! Ok. När jag var mammaledig köpte jag en crosstrainer. Fruktansvärt tråkigt, men bra träning. Jag fick upp pulsen rejält och svetten rann. Det finns jättebra grejer på Team Sportia för ett par tusenlappar.
    Tack. Ehmm.. Har en fråga till er där ute. Jag har mer å mer de senaste börjat lyssnat på kroppens signaler när den är hungrig.. Ibland är jag bara hungrig 1 ggr / dag, ibland 2, Ibland 0.. Om man fortsätter äta efter kroppens signaler finns de ngn chans att man kan sätta kroppen i svältläge :/?

Vad tror ni kära vänner? =)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**