Inlägg från: Carolinalovetobias |Visa alla inlägg
  • Carolinalovetobias

Här är en till som har börjat gå upp :'( Vad gör ja för fel? Håller mig ju till LCHF ok mat?

Kan de va att ja äter för mkt grönsaker & för lite fett va tror ni? :(
    Hjääälp!

• Carolinalovetobias
    ThereseNyman skrev 2011-10-14 09:11:13 följande:
    Hej på er!

Vad tycker ni om lchf? Är det en BRA metod? Klarar man av att inte äta potatis (!) ? Smörgås på morgonen...? Är det en vanesak..?

Jag har funderat på lchf ett tag nu... det kanske vore något för mig....

Väger nu 66 kg, vill ner till 55 kg. (inte så jätemycket kan tyckas, men tillräckligt för mig..)

Jag var tidigare under året jan-mars med i viktväktarna, och visst.. Jag gick ner i vikt, men kände ett konstant hunger och sug - DET var jobbigt!

Så vad tycker ni tjejer, ska jag köra igång?
    De går absolut att klara sig utan smörgåsen på morgonen och finns många goda altenativ till potatis!
    Sockersuget försvinner efter ett par dagar och du känner dig mätt och håller dig mätt längre.

Det finns även lchf bröd =)
  • Carolinalovetobias
    ThereseNyman skrev 2011-10-14 09:30:41 följande:
    Jag är 1,59 cm. Nån som har koll på vad min idelavikt är...?

Jag kan tänka mig att man klarar sig utan potatis, det är nog en vanesak...
    Är också 159 cm, vill ner till 55 och väger nu 65.8 =) Följas åt å peppa varandra i gästboken kanske? =) hehe.. Vi har ju faktiskt samma förutsättningar =P
  • Carolinalovetobias
    Vilda Tiger skrev 2011-10-14 09:20:24 följande:
    Jag äter ytterst lite grönsaker. Mest babyspenat, isbergssallad och gurka då jag väl äter det. Lök som smaksättare. Om du försöker dra ner på grönskerna, håll dig till blandgrönt och gurka och lägg på några msk fett, så kanske det släpper? Jag håller på med detsamma just nu. Hoppas det ska hjälpa.
    Ok jag äter ganska mycket grönsaker.. Tror att de är för att de känns så konstigt att bara vräka på fett osv. men jag får väll ge det ett försök istället!
  • Carolinalovetobias
    Vilda Tiger skrev 2011-10-14 09:43:02 följande:
    Jag tyckte också det kändes konstigt att få från en tsk olja i matlagning till typ 10-20 gram smör.
    Ja precis =) Första veckan gick jättebra. Gick ner 1.5kg å 5 cm på magen på en vecka!! men sen har de vänt å när ja tänker tillbaka så har jag lagt till mer å mer grönsaker + mindre fett.. Så ja får helt enkelt ändra mig from. nu =P
  • Carolinalovetobias

Har även märkt att jag blir mer å mer sugen på saker på kvällarna.. godis osv. så de kanske är pga. för mycket grönsaker = dvs för mkt kolisar!! Va tror ni? För så här va de inte för nån vecka sen.. Hade 0 sug då!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**