• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

Folk skrev 2012-05-27 22:21:34 följande:
    Nja, svartvikt var 64 och målvikt 55-56 kg så halvvägs kan man väl säga. Äter varierat tycker jag. Min egen teori är att dra ner på fettet meniga vet att jag kommer bli hungrig då och då kommer det slinka ner en massa icke-lchfsaker. Mitt enda "fusk" på 7 veckor är 1glas vin och typ 4bitar choklad. Fördelat på nästan 50dagar är det försumbart tycker jag!!!!!

En bra och rätt mängd fett är bra, detta håller igång fettförbränningen.
    Du kan ju prova räkna kalorier och se hur mycket du får i dig. 
  • Boost

Jag har riktigt svårt att tro på detta med blodgrupper, makes no sense för mig.
    Lyckas man med det så handlar det snarare om att man gjort en förändring i kosten mot vad man äter idag.
    Byt ut produkter, skippa produkter, experimentera dig fram och se vad kroppen reagerar på och inte.

• Boost

När jag började på LCHF hade jag BMI 22.6.
    Nu har jag nåt målvikten och BMI ligger på 18.8.

• Boost
    ollebulle86 skrev 2012-05-28 11:18:20 följande:
    Boost: hur lång tid tog det?

Det är 11 kg och tog ca 12 veckor.
    Har legat stabilt sedan dess när jag följt denna kost.
  • Boost
    Frajda 80 skrev 2012-05-28 12:54:24 följande:
    Hur ser ett typiskt matschema ut för dig en dag?

Äter 2 gånger per dag.
    Lunch exempelvis:
    2 ägg, 2 skivor bacon
    eller
    2 skivor lchf-bröd med smör, ost, gurka.

Middag:
    1 handflata (med fingrar) kyckling/fisk/kött/korv.
    1 handflata (utan fingrar) grönsaker.
    Ibland sås till det.  
  • Boost
    Frajda 80 skrev 2012-05-28 14:22:19 följande:
    Oj, det lät lite lite nästan tycker jag.
    Får du verkligen i det tillräckligt med fett på den dieten?
    Visserligen går du ju ner men det känns som om du knappt kommer upp i 100 kcal på det där.
    LCHF ska ju vara en "fet" diet. 

Står still på en perfekt vikt.
    Håller mig jämnt mätt över hela dygnet.
    Har noll sockersug när jag håller kolhydraterna borta.
    Kan äta kolhydrater i olika former några dagar i veckan utan att vikten påverkas.
    Lite mer än 100 kcal är det nog ;) Men oavsett vilket så funkar detta perfekt med mig.

Sedan tycker jag inte att man ska tillsätta mer fett än vad man behöver bara för att det heter HF. Tillsätt enbart det som krävs för att hålla en mätt mellan måltiderna.    
  • Boost

Stjierna!! Gjorde brödet med pumpafrön idag, mumma vad gott det var. Känns alltid som man fuskat när man ätit det :)
    Skippade dock sesamfröna och körde 1.5 dl pumpafrön istället, rent smakmässigt så försvinner ju sesamsmaken.
    Även barn och man tyckte om det :)
    TACK!!   

• Boost
    stjierna skrev 2012-05-28 18:06:46 följande:
    Boost: jag har verkligen fått dille på det! Gjorde dubbel sats i morse, skivade o frös in ;) om jag äter två skivor till frukost så står jag mig över lunch, o behöver bara ett litet mellanmål o sen liten middag :)
    Förstår din känsla :) Skönt att äntligen kunna äta bröd med minimalt med kolhydrater, som smakar som vilket "riktigt" bröd som helst.
    Ska passa på att göra fler imorrn och också frysa in, hur smidigt som helst :)! 
  • Boost
    So Cal skrev 2012-05-28 19:32:18 följande:
    Hur många skivor blir det ungefär?

Jag får ut 14 skivor i min brödform.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**