• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

ollebulle86 skrev 2012-05-26 11:24:53 följande:
    Idag är det kalas här för sonen och det ska grillas korv.
    Vad tror ni blir gott att ha till för mej? Har köpt en påse frysta grönsaker, blandning på broccoli, blomkål och morötter (jag vet att man ska undvika morötter, men på påsen stod det 2,5 g KH/100 g så jag antar att det blir liksom utspätt i blandningen), kan man göra nått mos av det? Tror ni det kan vara gott till?
    Sen ska jag bara kolla hur det är med korven vi har oxå, kanske för mycket kolhydrater i det.

Frysta grönsaker tycker jag är väldigt smidigt  och gott att ta till ibland.
    Annars om du har blomkål eller broccoli hemma så kan du göra mos av det. 
  • Boost
    So Cal skrev 2012-05-26 17:44:32 följande:
    Var faktiskt på citygross för att kolla om de hade bättre lchf-utbud än ICA maxi, och på citygross fanns både kokosmjöl och mandelmjöl. Så kolla där om du har citygross i närheten Glad

Vad ligger priset på där?
    Hittade på Willys men kändes väldigt dyrt, 125 g för 30.-.
  • Boost
    huldaskarin skrev 2012-05-26 17:53:19 följande:
    Kan man inte mala sötmandel till mjöl själv eller blir det inte samma sak?

Jag mal själv och det funkar jättebra. Vet inte om det blir någon skillnad mot färdigmald eftersom jag inte använt det.
  • Boost
    stjierna skrev 2012-05-27 08:54:47 följande:
    GOD MORGON tjejer! :D

Här börjar dagen med ett supergott pumpafrö bröd och ytterligare minus på vågen. 90.2 stod den på idag!! :D eufori!

Tjusigt!!
    Vad är det för pumpafröbröd du gör?
    Jag gjorde ett solrosbröd från 56kilo och det blev superbra!  
  • Boost
    Hon den där skrev 2012-05-27 09:00:22 följande:
    Själv har jag tagit en tillfällig paus från lchf, kör just nu hchf . Men imorgon då LOVAR jag att köra igen   
    Haha, jag vågar nog inte hoppa på din metod Flört
  • Boost

Ah, det var det brödet jag gjorde stierna, fast med solroskärnor då :) Mycket gott!

• Boost

Svårt att svara på om det är möjligt att gå ner så mycket under den perioden, verkar vara många som hamnar på envisa platåer.
    Men i min värld är det i alla fall fullt möjligt :)

• Boost
    Folk skrev 2012-05-27 22:09:55 följande:
    Jag har ätit lchf i snart 7veckor. Första 3 veckorna gick jag ner 4 kg. Sen gick jag upp 1 kg och har legat på 61kg i 4 veckor nu!! så deppad, känner ju bara att man vill ge upp!!! Kroppen totalvägrar gå ner ett enda gram till!! På pojkvännen bara rasar kilona vilket är bra men hur är det möjligt? Han äter otroligt mycket mejeriprodukter medan jag håller mig till 2 dl per dag av turkisk y och grädde. Fakir funkar inte för mig,blir helt seg i huvudet! Man måste ju orka jobba liksom....

Börjar du närma dig målet?
    Äter du varierat? Jag tror det är viktigt att göra förändringar när man stannar sådär.
    Så om du exempelvis äter ägg varje dag, byt ut äggen mot något annat och se om det händer något.
    Pröva byt ut yoghurt/grädde mot något annat.   
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**