• MrsMurphy

**Den stora feta LCHF-tråden**

Nikhita skrev 2011-03-15 00:22:12 följande:
    Npn som provat dessa Wild Chips de gör reklam för på TV`?
    www.wildchips.com/
    Jag tycker att de är jättegoda! Men, jättelite och svindyra...
    Allt är såååååååå naturligt så...
  • MrsMurphy

Jisses vad jag är taggad att bli smal och snygg framöver... {#emotions_dlg.djavulsk} Nu rackarns alltså, vi diskuterar inte här i fjällen men jag känner väggen av motstånd. De som anser att jag är en dåre som dragit igång med detta kämpar tappert på med träning/kaloriräknande. Ungefär som jag inte har gjort det miljoner gånger genom åren. Jag känner i benmärgen att detta kommer att gå finemang, ja jisses, nu ÄR jag taggad. Tungan ute

• MrsMurphy
    yena89 skrev 2011-03-15 18:47:04 följande:
    Lättja jag känner samma :D Jag ska till turkiet i sommar och då ska jag f-nimig bära bikini med stolthet!!!
    Jag tror inte att jag blir snygg i bikini till sommaren, men rackarns vad snygg jag ska vara i vassen!
    jeng skrev 2011-03-15 19:09:23 följande:
    Lättja,
    Vad skönt! Visst blir man bara mer peppad av andras dumhet??  
     Jag tror det var detta som jag behövde, ärligt! Herrejisse, jag är en dåraktig och väldigt envis person. Jag har tagit soft på detta och min tanke är att i fortsättningen ha fortsatt inställning till maten för att inte spåra ur i gamla störningar. Men rackarns vad taggad jag blev till att komma igång i träning etc, en aningens skärpning men kanske inte lördag heeela veckan!
  • MrsMurphy

Nu blev måttet rågat och jag vet att jag är löjlig! För några år sen så var jag en blond Marilyn. Men de senaste åren så har man skaffat karl, man har fått 2 barn, man har blivit äldre, man har blivit tjockare och slutligen så befinner jag mig i fjällen med karln och varit ute och dragit pulka med 2 åringen halva dagen, håret i knut och allmänt överjävlig i utseende. 

Jag och karln passade på att dra iväg på ett glas öl/vin efter nattning av barnen då farfar satt och glodde på nyheterna/tv, Hörde då ett snack när typ 20-åringar fick visa leg och de snacka om folket på stället=jag och killen.

Hörde då något om cow. 

COW??? COOOOOOOOOOOOOOW?

What the f**k??

Ärligt, det kan bara vara mig de syftade på men, men, meeeen. Tungan ute Som sagt, revanschdags! Vi är  olika ålderskategorier, jag är inte mitt unga jag men i helvete att jag ska kategoriseras i "cow-kategorin". {#emotions_dlg.djavulsk} Som sagt, jag är en halvfet 33-åring men never att jag accepterar det, nu ska det bli fason på detta!

Mer taggad än någonsin!

• MrsMurphy

Läste Rössner, lågt, lågt, låååågt. Men skönt att det finns ett ex antal professorer och läkare här i landet med öppnare sinne. Egentligen förstår jag Rössner, tänk er att den stackaren har abetat och forskat och byggt sin karriär på detta. Tänk då om det indirekt är hans fel att folk i detta landet blivit fetare. Jag skulle bli tämligen stressad i hans ställe, minst sagt. 

En sak kan jag dock hålla med om. Det som fick mig att se rött beträffande LCHF är detta ylandet om korrupta/köpta/konspirationsteorier som tyvärr ofta landar som ett argument. Jag slår dövörat till direkt när det kommer till sådant snack för jag känner att det är en låg nivå. 

• MrsMurphy

Jag har nog konstaterat efter allt mitt bak och fix att:

1. Jag är nog inte ens sugen.
    2. Det blir inge gott... Skäms 

Jag har helt tappat stinget och ganska skönt att man faktiskt egentligen inte bryr sig, suget finns verkligen inte någonstans.  Och ärligt känns det lite tomt?!

Tack förresten för responsen om min Cow night! Jag läste 3 minuter mellan varven under dagen och hann aldrig med att kommentera och nu är allt miljoner sidor bak i tråden. Jag vet att det är för min skull men samtidigt så är det ganska bra att få lite "onska och jävlaranamma" för att få rätta krutet.  Tungan ute

• MrsMurphy

Min vägardag imorgon missas och jag vågar inte ens tänka på resultatet. Denna vecka har blivit upp och ner, jag har inte käkat något extremt otillåtet. Inga kakor, pasta etc. Men inte full kontroll över grytor etc. Varje frukost nu så har jag fått parkera mig på toa med kraschad mage på morgonkvisten. *suck*

• MrsMurphy
    Denebola skrev 2011-03-17 10:47:38 följande:
    Du berättar väl högt och gärna om hur din mage mår nu när den måste äta en massa dåligheter?

Muckar inte gärna nu när jag fått en föreläsning att jag då ska söka upp doktor, inte utesluta på eget bevåg! *hytter med fingret*

Fast grejen är ju att jag inte ens fattat att jag haft magproblem förrän nu när jag märkt hur bra den kan må. Så det är ju inte anledningen till att jag påbörjade detta, men ett mirakel skedde då en kalasmage infann sig. Och nu blir det total katastrof när jag äter "felaktigt", långt värre än det var innan. Så det suger litegrann. 
  • MrsMurphy

Yena: Jag tror vi har samma glasögon, ungefär samma format i läng och vikt. Jag är dock blond.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**