• MrsMurphy

**Den stora feta LCHF-tråden**

Denebola skrev 2011-03-31 20:47:08 följande:
    Men du, nu är du en erfarenhet rikare. Och nu är det framåt som gäller!
    Minst sagt! Tungan ute Jag brukar ha tendens att göra samma misstag om och om igen, men detta pallar jag inte med. *ser lite taggad ut a la stålmannen*

Helene: Egentligen är jag inte arg på mig själv när jag tänker efter. Kände sådan panik när jag kände mig som en lobotomerad idiot mitt i hard-core-tenta-plugget. Petade i kolhydrater, hade den fantastiska planen att visst, jag ökar på denna vecka om det är strul med övergångsbesvär efter strulet under semestern. Men det har nog bara blivit pannkaka, grymt trött, mycket plugg, depp. Kan inte riktigt härleda känslan av depp till just känslan av misslyckande, egentligen har jag inte ätit värre än när jag ansåg mig som hälsosam innan LCHF. Inget godis eller så (iofs så ska jag trycka i mig mängder under 5-timmars tentan imorgon Tungan ute).

Det är nog stressen som gör att man kraschar, trött, detta resulterar i depp och att allt når oanade höjder i självömkan. Men som sagt, kicka min häck redigt på söndag!

Tanken var att jag skulle fota imorgon. Kan nog konstatera att det inte finns en chans i världen att jag ställer mig framför en kamera i dagsläget! Spöke
    Allt är såååååååå naturligt så...
  • MrsMurphy
    Denebola skrev 2011-03-31 21:34:18 följande:
    Jucea har ju inlett i underkläder, så kör på det ni som vill Och Lättja, du kan ju hänga på när/om du känner att du har lust. I mina ögon är det inte tvång på exakta datum eller klädkod bikini. Det är ingen kladdkaka vi pratar om liksom
    *ASG*
  • MrsMurphy

"Den stora feta LCHF bikini tråden" Tungan ute Då lär ögonbrynen höjas!

(OBS! SKÄMT!!)

• MrsMurphy

Tenta avklarad och ett glas vin i näven... Nu ska jag bara ladda inför morgondagens högskoleprov, sen ett barnkalas på söndag, men seeeeeeen! Då blir det spammande upp i det blå!

(Och nej, det blir ingen "kladdkaka" på 2-års kalaset)

• MrsMurphy

Hej gott folk!

Nu är pärsen över, både tentan, högskoleprov samt barnkalas avklarade. Jag tror att jag presterat riktigt bra så nöjd med mig själv!  Storhandlingen gjord, så nu är det back on track!

Skönt att komma in i en stabil tillvaro igen, under veckan så kanske jag blivit som folk igen och vågar mig på bikiniutmaningen. Tungan ute Men känner att ni flesta har ju fina siffror på vågen. Min största ångest är mina armar, de är gigantiska. Jag tränade och tävlade i min ungdom i en sport med mycket armmuskler och de har alltid sett rätt "fettiga" ut fast det varit muskler. Nu är det iofs fortfarande mycket muskler OCH fett!

Denebola: Får jag?

• MrsMurphy

Ni är ju jättesnygga tjejer! Jag känner mig som en valross i jämförelse!

Differ: Jag blev jättepigg och fick en jättebra mage direkt! Jag hade inte ens fattat att jag hade problem, men en jätteskillnad. Med tanke på ditt kex/mackintag så borde du också antagligen få en otrolig skillnad när "klistret" lämnar tarmarna.

Mitt tips är att rocka loss i delikatessen, ha massa smarr redo i kylen. Jag brukar ha små tärningar med fetaost inlindad i serranoskinka liggandes i kylen till perioder då snålvattnet rinner.

• MrsMurphy

God morgon tjejer!

Redo för omstart? Nu rackarns ska det bli ordning och reda på torpet, jajamensan! Ska försöka strukturera upp dagarna så att jag kan peta in lite vifta-på-rumpan-aktiviteter, att verkligen ta sig tid någonstans under dagen.

Nu ska det bakas knäcke! Skrattande

• MrsMurphy

Vem i denna tråden hade pluggat ekonomi? Om jag inte missminner mig en magisterexamen och sa att jag skulle skrika till om jag behövde hjälp? Jag känner mig i ett stort behov av höra om lite saker nu. Glad

• MrsMurphy

helene306 skrev 2011-04-04 20:49:22 följande:
    Fniss fniss Måste nog ta mig ett glas vitt till

*skålar*

När jag och barnen petade ihop sonens kolhydratsfyllda tårta igår så stod jag bokstavligen och fnittrade över denna THE kladdkaka. Tungan ute Har lite svårt att släppa den också, fullständigt absurt.

P28: Plingar in i din inkorg snart!

Linda1976 skrev 2011-04-04 21:21:14 följande:
    En liten reflektion: Jag tror jag måste äta mindre och mer sällan. Idag tex:

Frukost kl 8: en bit frökex m räksallad, några hallon och kanske ½ dl grädde.
    Kl 11: några plättar m 1 msk cf, 1 msk caviar, 1 msk hackad rödlök
    Kl 15: 1,5 lchfpannkaka, 5 skivor stekt fläsk
    Kl 20: stekt spätta m remoulad, 1 tomat  1 bit kladdkaka m vispgrädde&hallon.

Det som var onödigt idag var ju kakan, men min ömma moder fyller ju år! Men i övrigt kanske det är för mycket mat... Kanske måste minska mycket... tycker jag känner mig som en padda.... 

Jag tycker inte det där ser ut att vara så mycket?

Jag har stora problem med att äta å andra sidan när jag kör på riktigt. Nu efter fuskandet så var jag så galet hungrig på dagarna. Idag körde jag igång ordentligt igen och vips så har jag varken hunger/matlust och glömmer bort ätandet. Kanske inte så konstigt om jag blir dum i huvudet, men min matlust verkligen försvinner.

• MrsMurphy
    helene306 skrev 2011-04-05 22:22:53 följande:
    Jamen herregud! Nu går skam på torra land! *pinigt värre*

Jag stängde ner men kunde inte släppa varför det reagerat så pass över mängden bacon i salladsreceptet. Nu knatade jag ner och startade datorn för att på riktigt (jag skojar inte!) LUSLÄSA inläggen här.

Här kommer det pinsamma som jag missat totalt (hur f-n jag nu kunde göra det?): Jag har ju skrivit PAKET ... dooohhhh! Och inte bara en gång utan flera ...

Ja, nu förstår jag er reaktion. Här har jag funderat och funderat på hur mycket jag kan ha tagit och kom fram till att ca 1/4 av kilopaketet rök, Kanske lite mer. Det blir typ 250 g. Räkna högt ca 300 g.

Kära nån alltså. 4-6 SKIVOR/person är mer lämpligt.

*Stänger ner och går och sover vilket jag uppenbarligen behöver!*

Over and out
    *skrattar så tårarna sprutar*
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**