• Annanym

**Den stora feta LCHF-tråden**

Duntoffla skrev 2011-06-21 12:19:52 följande:
    Fakira- är det HELT utan kolisar? Alltså inga grönsaker osv?
    jeng skrev 2011-06-21 10:33:55 följande:
    De 2100 kcal är inget du ska äta, utan det är en uppskattning av din basalförbränning. Efter ett tag på lchf så känns det som att du borde ligga en bra bit under det eftersom du bör bli mätt snabbare! Jag har personligen minskat från ca 2200 till 1500 automatiskt bara pga lchf-mättnaden när den har slagit till!

Du kan ju prova att med vilja dra ner kalorierna något och se om det kan kicka igång dig. Du kanske inte automatiskt känner av mättnaden, utan måste mer förmå dig själv att hålla igen. 
    Ska testa att dra ner på grädden. känns om om kolisarna knappt går att dra ner på mer då de i princip bara kommer från grönsaker och sånt som finns ex i grädde.
    Spontant känns det som om jag borde ligga på typ 1800 kcal.
    Jag tror att fakir bara är typ protein och fett. Minimalt med kolhydrat. Men det låter... inte så kul.

Och ang kaffet. Jag har varit värsta mjölkoholicen när det kommer till kaffe. Sedan valde jag grädde istället (bättre, men inte bra) men faktum är att nu när jag kör med klick kokosfett i så klarar jag mig med en liten skvätt grädde/mjölk i. Mer för färgens skull. Testa om du vågar! Klart enklare än att hålla på med äggmjölk iallafall, bara ha på jobbet och klicka i. Perfa.
  • Annanym

Sommarlov i tråden?

Jucea, låter kul med Legoland! Funderar på det nästa sommar.

LCHF går på halvfart för mig just nu. Vilket förstås innebär att jag inte går ner ett gram, men för tillfället orkar jag inte bry mig. Det enda målet nu är att inte plocka på kilon på pluskontot och det verkar funka det med.

• Annanym

Men Yena, det var väl inte så konstigt om din chef reagerade? Hon är arbetsgivare, du är där för att jobba. Att utebli sådär utan att höra av sig kallas olovlig frånvaro. Sen håller jag helt med dig om att ens chef inte behöver vara otrevlig för det, det kanske handlar om hennes oerfarenhet som ledare eller så är hon bara en trist typ, men att ta ansvar ingår faktiskt i att ta ett jobb.

• Annanym
    yena89 skrev 2011-06-30 11:26:11 följande:
    Ja men det är ju det jag säger. Jag accepterar att hon säger till och jag vet att det var fell att däcka på toan. Det jag reagerade på var att hon var otroligt nedvärderande och nästan elak.

Kan du inte snacka med ordinarie chefen när hon kommer tillbaka då? För schysst måste man ju vara oavsett om man är chef eller medarbetare. Hon kanske har som taktik att "trycka till" folk lite för att själv känna sig bättre? (Hur många gånger har man inte stött på såna?)

LCHF går upp och ner just nu. Har haft en haldålig period (Semesterångest?) men igår eftermiddag fick jag nog och kände att jag inte vill vakna en morgon till och vara "bakfull". För fan i går när jag vaknade kunde jag inte ens prata! Jag liksom sluddrade, sa helkonstiga ord och fick inte tungan att fuktas. Äckligt. Så kvällen ägnade jag åt ett aktivt LCHF:ande.

Det är ju inte klokt alltså. Vilken enorm förgiftning kroppen måste ha varit i konstant förut. Och nu, när det händer mer sällan, så blir skillnaden frn att må bra och att inte göra det så enorm. Spännande och lite läskigt också tycker jag.

• Annanym
    blondtjej skrev 2011-07-01 09:39:39 följande:
    Där har vi ju det då! När man kollat på många på nätet är det svindyrt och stora förpackningar. Vet ju liksom inte om jag hatar det eller inte
    Hittade du Biofoods kokosfett på Willys? Då måste jag genast fråga VAR? *full av förhoppning*
  • Annanym

Gjorde just fläskpannkaka från Airams blogg och fy satan vad god! Hoppas den går att frysa in för jag bör nog inte trycka hela formen själv. Jag modifierade lite eftersom min långpanna verkar större än hennes. Hade i 12 ägg och 200 gram ost. Dessutom hade jag ingen Keso hemma, så jag tog 1½ dl creme fraiche istället. Underbart!

Och nu står en form med krämig kyckling elle rnåt liknande från Anna H:s LCHF husmanskost. Känner mig riktigt duktig.

Gick på semester idag, men innan lunch ringde de från förskolan och då hade sonen somnat i sandlådan. Över 39 graders feber, ont i halsen, kroppen och huvudet. Inte riktigt så jag hade tänkt mig semesterstarten.

• Annanym

Hej hallå!

Åter efter fem veckors semester - från allt... Äter fullständigt uselt igen, men hugger på LCHF imorgon igen. Eller på måndag... Och så har jag dammat av gåbandet. Har nog inte lagt på mig mig mer än 1-2 kilo, men svullen överallt. Magen som en luftballong, händer och fötter som vattenballonger. Illa. Och jag hatar att må så här igen. Nä, på't igen bara.

Verkar vara många nya i tråden, kul! Och ett par "gamlingar" också, hej igen.

• Annanym
    Loreena skrev 2011-08-06 20:32:21 följande:
    Det är säkert mest vatten och glykogendepåer! Men mycket bra som motivation att ta nya tag!
    Yes, det brukar svulla på sig rätt omgående. Och försvinna nästan lika snabbt med lite strikta rutiner. Hoppas på en massa pepp och inspiration i tråden, den brukar vara så bra på det!
  • Annanym
    jeng skrev 2011-08-06 21:11:09 följande:
    Ja, den är fortfarande oerhört inspirerande!! Välkommen tillbaka!!

Tack baby! Jag har inte läst igenom tråden, men fått uppfattningen att du rullar på bra neråt i vikt? Grattis!
  • Annanym
    jeng skrev 2011-08-06 21:58:19 följande:
    Det gick bra innan sommaren, hittde MITT sätt, och kom under 65 äntligen!!! Sen tog jag 4 veckors semester då jag åt skit and lots of it!!

Började om för 2 veckor sen men utan att räkna, men inget hände där förutom att vattnet försvann, så nu är jag igång med min striktare regim igen och trivs jättebra med det! Nu ska de sista bort!!
    Låter fint. Och jag är också på väg tillbaka till det jag vet får mig att må så mycket bättre. Vad bra vi är! För det mesta.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**