**Den stora feta LCHF-tråden**
Duntoffla skrev 2011-06-21 12:19:52 följande:
Fakira- är det HELT utan kolisar? Alltså inga grönsaker osv?
jeng skrev 2011-06-21 10:33:55 följande:
De 2100 kcal är inget du ska äta, utan det är en uppskattning av din basalförbränning. Efter ett tag på lchf så känns det som att du borde ligga en bra bit under det eftersom du bör bli mätt snabbare! Jag har personligen minskat från ca 2200 till 1500 automatiskt bara pga lchf-mättnaden när den har slagit till!
Du kan ju prova att med vilja dra ner kalorierna något och se om det kan kicka igång dig. Du kanske inte automatiskt känner av mättnaden, utan måste mer förmå dig själv att hålla igen.
Ska testa att dra ner på grädden. känns om om kolisarna knappt går att dra ner på mer då de i princip bara kommer från grönsaker och sånt som finns ex i grädde.
Spontant känns det som om jag borde ligga på typ 1800 kcal.
Jag tror att fakir bara är typ protein och fett. Minimalt med kolhydrat. Men det låter... inte så kul.
Och ang kaffet. Jag har varit värsta mjölkoholicen när det kommer till kaffe. Sedan valde jag grädde istället (bättre, men inte bra) men faktum är att nu när jag kör med klick kokosfett i så klarar jag mig med en liten skvätt grädde/mjölk i. Mer för färgens skull.

Testa om du vågar! Klart enklare än att hålla på med äggmjölk iallafall, bara ha på jobbet och klicka i. Perfa.