missypissy skrev 2011-03-04 20:28:18 följande:
Jag undrar lite mer om hur omgivningen har reagerat på att ni har ändrat livsstil? Jag har läst lite om tokiga mammor och kollegor, men vill gärna höra om fler! Och ni får gärna berätta om hur ni hanterar dem.
Själv har jag faktiskt bara bemötts med nyfikenhet och intresse än så länge, vilket gör mig jätteglad. Min mamma hade själv övervägt LCHF om det inte var för pastan, som är hennes absoluta favoritmat. Men vi får se om hon kanske också blir omvänd så småningom.
Och mina systrar är nyfikna och sugna på att prova också!
Jag har tokångest över detta i denna stund. Jag ska snart tillbringa en vecka ihop med killens släkt i skidbackarna. Till saken är att en är distrikssköterska eller utbildas vidare bla bla, en annan är en kille som gått ner ett ex antal kilo genom pt och därmed en herrans massa träning och omlagd kost. Till saken hör dessutom att senast idag fick vi ett mail om att visst, kött kanske är ok, men att det mättade fettet i mejeri nog är åt fanders. *suck*
Jag är en bokmal, jag har varit anställd i bokhandel sedan jag var 16 år, dvs i 17 års tid nu. Dock varit en herrans massa föräldraledig/student senaste åren. Men är det något jag är fenomenal på så är det just exakt att skövla böcker. Men jag är verkligen inte bra på det medicinska, jag läser, greppar, men oerhört svårt att förmedla det som finns någonstans i skallen. Jag kan inte komma ihåg allt detta om hur allt hänger ihop och fungerar, i läsandets stund så har jag full kontroll men i samma sekund jag själv ska förklara saker så sitter jag bokstavligen i skiten.
Jag kommer placeras på stupstocken, det känns fördjävligt!
Dagens andra slutsats förresten!
Man blir helt klart mer påverkad a la LCHF:are än innan!
*raj raj*