• TomMon

**Den stora feta LCHF-tråden**

Millifjor: jag äter frukost ca 8-8.30. Lunch vid 12. Kaffe igen vid 15. Middag ca halv sex. Sedan inget mer den dagen.

• TomMon

Haha, håller med, det hjälper att göra två saker samtidigt. Jag surfar och kollar tv, funkar bra!

• TomMon

Hur är det med Coops grekiska yoghurt? Den turkiska var slut, men denna smakar annorlunda.

• TomMon

Häjhäj: Är ju så olika det där, beroende på kroppstyp och sådant. Jag väger 57 kg till mina 173 cm. Hade varit nöjd med 60 kg men lchf tyckte att min kropp mådde bättre vid 57! :)

• TomMon

Eleonor86: jag fortsätter i samma veva, det är kroppen som tycker det är lagom verkar det som. Gick ner till 55 i somras, men då åt jag inte tillräckligt på grund av stress.

• TomMon

hoppitossan: jag äter frukost vid 8-8.30. Då äter jag ca 2-3 dl turkisk yoghurt el liknande, med blåbär. Jag dricker kaffe till det (2 dl varav ca 2-3 msk vispgrädde).

Lunch vid 12. Blir oftast någon omelett med bacon i, eller rester från dagen innan.

En kaffe till vid 15, även den med grädde.

Middag vid 17.30. Äter som resten av familjen, men byter ut pasta, ris eller potatis mot tex broccoli eller haricot verts.

Dricker alltid bara vatten, kolsyrat. Ett glas cola zero kan det bli på helgen.

Fuskar ibland, det kan slinka ner någon kanelbulle i veckan eller så till fikat.

Äter ibland lite jordnötter och någon ruta 70% choklad om jag känner för det. Det blir kanske 3 ggr/v.

Jag springer 3.5 km i genomsnitt en gång i veckan. Vi har hund så det blir minst en lite längre tur (30 min) med honom varje dag. Dock inte i någon snabb takt då jag har två små barn som inte går så fort!

Hoppas du får någon nytta av mitt svar!

• TomMon

Ellen2008: Det tog 4 månader att komma ner till 60 kg (började på 65). 57 kg tog ytterligare 3.5 månad. Jag äter inget lchf-bröd, saknar inte bröd direkt. Men det enda bröd vi har hemma är hembakat, mannens hobby. Så ibland unnar jag mig en skiva sådant, kanske 1 gång/månad. Jag har ätit turkisk yoghurt till frukost varenda morgon sedan i februari, supergott! :) Har dock grekisk yoghurt hemma nu, tycker inte den är lika god, och tror den innehåller fler kolisar.

• TomMon

Aupendi: är just nu föräldraledig men jag har det lite meckigt med lunch på jobb. Är lärare och äter pedagogisk måltid med eleverna. Men skolmaten är ju INTE bra ur lchf-perspektiv så jag hade med mig kokta ägg och egen dressing. Sallad finns för det mesta. Men strax innan sommaren var jag så förbannat trött på ägg och sallad så jag vet inte vad jag ska ta mig till när jag börjar jobba igen...

• TomMon

Jag får en känsla av att min kropp fortfarande förändras, trots att vågen inte visar minus längre. Mina stretchjeans börjar sitta pösigt. Men om inte kilona försvinner (vilket jag inte vill att de ska göra mer), var tar det då vägen?!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**