• TomMon

**Den stora feta LCHF-tråden**

Boost: Tack!

• TomMon

Ok, kan ju konstatera att med två nyfådda barn i Taiwan är det inte lätt (läs omöjligt) att tänka lchf... Tror dock ändå inte jag gått upp, glömmer liksom att äta själv... Puh! :)

Men hemma ska det bli bättring!

• TomMon

Tack ska ni ha!

Barnen är biologiska syskon och de är 4 och 3 år gamla. Det är full rulle här hemma nu, vi kom hem från Taiwan i onsdags, då hade vi varit där en vecka.

Jag började direkt med lchf när vi kom hem och det funkar bra. Jag hade gått ner ett halvt kilo, trots två v i Thailand och sedan en vecka i Taiwan där det mest blev McD. Så det känns bra! Det är underbart och utmattande att gå från 2 till 4 i familjen, vi mår bra allihop, och mannen stör sig inte på min livsstil för tillfället, han har nog inte energi över till det! :)

• TomMon

Idag shoppade jag byxor på rea, 2 par Esprit-jeans för 420. Det bästa; 27 i midja!! Stretch iofs, men brukade ligga på 32!

• TomMon

Första löpturen i spåret sedan innan barnens ankomst! Det gick bra men jag fick ta det långsamt, jag hade håll i bägge sidorna, asdrygt! Men ack så skönt det var med lite egentid! *glad*

• TomMon

Jag har börjat få ett (kanske angenämt?) problem. Jag slutar inte gå ner i vikt och nu börjar jag tänka att det kan räcka. Jag trodde kroppen skulle stanna på en bra nivå men det verkar inte så. Just nu tangerar jag 57 kg med mina 173 cm och det är lite lite. Vad hade ni gjort? Vilket livsmedel ska jag återinföra, eller finns det något annat att göra för att stanna upp? Jag ser alla icke-lchflivsmedel som ett gift för min kropp så det känns helt fel att börja äta sådant igen... :(

• TomMon

Tack för era tips! Jag äter redan rotfrukter men jag kan öka det. Mejeri äter jag mycket av, dock inte mjölk alls. Kokosfett var ingen dum ide, det ska testas. Frukt äter jag varannan dag redan ca.

Idag fuskade jag faktiskt, en kanelbulle slank ner, det var kanske det jag behövde, haha! :)

• TomMon

Martina 76: kollade precis in din favvo-blogg och de där kokostopparna såg goda ut, har du provat dem? Någon som vet vilka mängder man ska ta till det receptet?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**