• Ellaria

**Den stora feta LCHF-tråden**

AlexandraViberg skrev 2012-08-14 11:18:14 följande:
    Någon som ha bra tips på frukost om man är ägg allergiker?

Jag äter inte i viktnedgångssyfte heller, förövrigt, utan i fertilitetssyfte! :)
    Turkisk yogurt med frön/bär :) Jag är allergisk mot ägg, det är rätt surt.
    You know nothing, Jon Snow
  • Ellaria
    TomMon skrev 2012-08-17 13:03:52 följande:
    Jag har börjat få ett (kanske angenämt?) problem. Jag slutar inte gå ner i vikt och nu börjar jag tänka att det kan räcka. Jag trodde kroppen skulle stanna på en bra nivå men det verkar inte så. Just nu tangerar jag 57 kg med mina 173 cm och det är lite lite. Vad hade ni gjort? Vilket livsmedel ska jag återinföra, eller finns det något annat att göra för att stanna upp? Jag ser alla icke-lchflivsmedel som ett gift för min kropp så det känns helt fel att börja äta sådant igen... :(
    Rotfrukter! Underjordsgrönsaker, frukt, råris...
  • Ellaria
    Yosa skrev 2012-08-17 20:24:59 följande:

Lokesmammi: får skriva här istället då jag inte kan komma in på din sida och inboxa dig. Jag har en dotter med äggallergi och undrar när du skrev "tål inte ägg". Lite nyfiken om du som vuxen har äggallergi kvar (ovanligt i så fall) eller om det va så att du inte "tålde" ägg för du typ inte tycker om det eller nåt....är det allergi får du gärna inboxa mig (jag kan inte komma in på din sida och inboxa dig)

Jag har tålt ägg hela livet men har blivit allergisk mot äggvita nu i år.
  • Ellaria
    Jag1977 skrev 2012-08-17 20:43:05 följande:
    Hur vet man att man är allergisk mot det? Jag har haft "anfall" med fruktansvärt ont i magen sista tiden vissa dagar, har inte hittat något det kan bero på... Men så idag slog det mig... Kan det vara ägg?!
    Det var så det hände för mig iallafall. Började få ont och ju mer ägg jag åt desto värre blev det. Fick smärtstillande på VC för njursten men de hjälpte inte så jag var tvungen att åka till akuten. Där hittade de absolut inget fel på mig. Jag fick ont i "överdelen" av magen, precis i mitten. Har aldrig haft så ont. Blev bättre när jag satt stilla men blev sämre så snart jag rörde mig igen.

VC ville inte allergitesta mig (av nån anledning...) så jag slutade äta ägg. Åt ett för ett tag sedan och fick ont igen, dock inte lika ont men ville inte chansa mer. Kan alltså inte äta rått ägg, kokt ägg eller äggröra men kan äta ägg i köttbullar och LCHF-pasta utan problem. Kan också äta rå äggula i chokladmousse.
  • Ellaria
    LokesMammi skrev 2012-08-17 20:43:09 följande:

en nyfiken fråga till er OT för tråden men, har ni astma?? =)
    Ingen astma hos mig.
  • Ellaria
    Martina 76 skrev 2012-08-19 12:34:46 följande:
    Panerad fisk och broccolimos. Ungarna åt mer än på länge - särskilt av fisken!
    Vad panerar du fisken med?
  • Ellaria
    Tonårsmamman1 skrev 2012-08-19 19:09:26 följande:
    Var hittade du det brödet?
    Finns på Maxi!
  • Ellaria

Förr i tiden var 100 kg min hatvikt... Den senaste tiden har 77 varit det. Drog åt kolhydraterna (det har blivit lite mycket finncrisp och nötter den senaste tiden) i två dagar och vågen stannade på 76.5 idag. Äntligen!

• Ellaria
    Såphia skrev 2012-08-21 13:57:33 följande:
    Ellaria: Då är vi på i stort sett samma vikt. Får jag fråga hur lång du är? Jag är 173 cm tror jag. Vägde under 77 imorse! Så lycklig man blir av att spräcka en jäkla siffra. Jag brukar väga mig varje dag. Försöker hålla mig så ibland blir det var tredje dag. Jag pendlar också ofta mellan +0,5 till -1 kg per dag. Oftast ner och tittar jag per vecka så går jag oftast ner så hade jag varit vis så hade jag vägt mig en gång per vecka istället.

Har märkt att jag äter väldigt mycket mindre portioner numera. Får ofta slänga mat från mina matlådor och känner inte så ofta av att jag är hungrig. Hoppas det håller i sig. Känns hyfsat lätt just nu.  
    171, typ. Det varierar beroende på vem som mäter :D Jag väger mig också nästintill dagligen, jag vill ha koll på vad som händer. Blir inte arg om jag gått upp ett halvt hekto för det kan försvinna till nästa dag igen, väger mig samma tid och på samma våg.
  • Ellaria

Jag hade problem med all inclusive i turkiet men det beror inte på att det inte fanns LCHF-vänlig mat, det fanns det, jag är bara så sjukt konsistenskänslig och kan inte äta "blandad" mat (typ röror). Såna fanns det såklart jättemycket av och jag kunde inte leva på gurka och ost. När jag väl hade släppt LCHF blev det väldigt mycket alkohol och vitt bröd, gick upp 1.5 kg och gick ner 2 veckan efter jag kom hem :)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**