• Ellaria

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hon den där skrev 2012-04-25 18:42:32 följande:
    Tack för svar

Jag blev superdålig i magen efter jag ätit min middag för ca 1 timme sen, blev till att akut springa till toa efter en stund och nu har jag fortfarande magknip så jag blir nästan kallsvettig :-S

Jag brukar inte klara för fet mat men jag trodde det var kombinationen fett och kolhydrater som jag inte klarade, men tydligen vill inte min mage ha fett .

Va fan gör jag nu? Är inte lchf för mig då? Ska jag skära ner rejält på fettet? Tips nån ?   
    Du har bara hållt på i tre dagar, ge det minst två veckor. Klart magen blir förvirrad när du har bytt kost.
    You know nothing, Jon Snow
  • Ellaria
    jajja81 skrev 2012-04-26 09:49:35 följande:
    Ni som gjort Bountyn, har ni haft den smaklösa cocosan eller den med smak?
    Den smaklösa. Det funkade bra.
  • Ellaria

Nu bär det iväg till Turkiet en vecka! Pappa tyckte att jag skulle "unna mig en glass eller två" men det blir inget med det. Hotellet har gymavdelning så jag kommer vara hur nöjd som helst. Blir nog första semestern där man tappar i vikt! Ha det bra :)

• Ellaria

Uh, helt OMÖJLIGT att undvika kolhydrater i Turkiet. All mat var antingen blandad eller doppad i socker. Kunde inte leva på gurka och mjukost så det blev rätt mycket bröd och några pommes. +2 kg men det lär försvinna rätt snabbt om jag kör strikt nu vilket jag hade planerat att göra.

Synd iallafall, hade tänkt gå ner lite där ju :(

• Ellaria
    Sirling skrev 2012-05-07 10:41:43 följande:
    Ellaria: Varför åt du inte grillspett med smör och sås?

Har gått ner 3 kg på en månad nu och har minskat mitt midjemått med hela 6 cm, så himla nöjd!  
    Till middagen hade de kött (var på ett hotell med all inclusive) men till frukost och lunch var det bara blandad mat med massa dålig mat i. Kan inte leva på kött + smör + mjukost + gurka, mådde bara dåligt.
  • Ellaria
    tiiitti skrev 2012-05-07 12:25:55 följande:
    Hur ser en typisk matdag ut för dig då?
    Hur mycket har du lyckats gå ner utan att räkna? Mest nyfiken!! :) 
    Jag har aldrig räknat och gått ner 18 kg sen nyår.
  • Ellaria
    tiiitti skrev 2012-05-07 13:12:52 följande:
    Hur brukar du då äta under en dag?
    Frukost: Lax ELLER gröna bönor/bambuskott stekta i kokosfett ELLER tonfisk ELLER pizzasallad (hemmagjord) ELLER smoothie på hallon.

Lunch: Blir oftast bara ett par ostskivor och nån salamibit då min dygnsrytm är rätt fel och jag blir väldigt mätt på min frukost.

Kvällsmat: Laxfilé ELLER hamburgare ELLER köttbit ELLER gratäng + sallad och fet sås.

Kan bli nån ostrulle eller så på kvällen då jag brukar äta kvällsmat runt 6 och sen vara uppe till 1-2 oftast.
  • Ellaria
    skogsråe skrev 2012-05-07 15:45:09 följande:

frukost: oststavar,skivbar leverpastej,pepparsalami,falk potatissallad,vitkålssallad,te  med grädde.

Vilken leverpastej har mindre än 5 g kh/100 gram?
  • Ellaria
    skogsråe skrev 2012-05-07 15:45:09 följande:

frukost: oststavar,skivbar leverpastej,pepparsalami,falk potatissallad,vitkålssallad,te  med grädde.

Och, uh, potatissallad? Det kan ju inte vara bra.
  • Ellaria
    Boost skrev 2012-05-07 16:19:14 följande:
    Falsk potatissallad :)
    Jaha :D Det stod falk så jag trodde det var nått märke. Dåså! :D
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**