• Ellaria

**Den stora feta LCHF-tråden**

Boost skrev 2012-05-13 11:35:12 följande:
    Grymt jobbat Ellaria!!! De sista 15 kommer rinna av dig :)
    Tack!
    You know nothing, Jon Snow
  • Ellaria
    lille Birger skrev 2012-05-15 14:58:30 följande:
    Tack för att ni fyllde i min undersökning. Skäms
    Får man fråga vad din teori var? :D
  • Ellaria
    leehlo skrev 2012-05-15 15:19:45 följande:
    En fråga till er som hållt på länge: Hur länge brukar man stå stilla när det gäller viktnedgång? För det händer ju allt som oftast.. Ska man stå ut eller bör man se över kosten direkt och göra smärre förändringar?
    Har jag inte gått ner på tre veckor ser jag över saken.
  • Ellaria
    PikkuMyy skrev 2012-05-16 13:13:52 följande:
    Förresten,såg att nån frågade förut i tråden om det va ok med fun light med stevia när man kör fakir...såg aldrig svaret o hittar inte heller...nån som vet?
    Nej, jag frågade om det var okej under periodisk fasta. Under fakir är det okej, inga kolhydrater ju.
  • Ellaria

Celcius (beroende på smak) innehåller visst kh :) Sitter med en burk apelsin och den innehåller 2 kh per burk så var försiktig!

Idag stod vågen på 84.5 vilket innebär 19 kg ner sen nyår. Har inte vägt såhär lite på minst 9 år. Så jävla kul!

• Ellaria
    Hon den där skrev 2012-05-17 14:08:05 följande:
    Vad är celcius?
    Celcius är energidrickor med låg kolhydrathalt. Dessutom smakar de inte som typ red bull (usch) utan har olika goda smaker. Mina favoriter är apelsin och lime. Brukar finnas på stora maxi och LIFE hälsokostbutiker. Ganska dyra dock.
  • Ellaria

Jag har fortfarande kläder som passade mig för 19 kilo sen. T-shirtarna är lite stora men jag har massa kläder med gummiband och de funkar ju fortfarande.

• Ellaria
    Boost skrev 2012-05-17 15:48:27 följande:
    Grönsaksstavar och dipp :) Gurka, morot och paprika!
    Eller kanske lite bra nötter. 
    Dip är skitbra men gör dippen själv, köp INTE färdiga dippulver som finns vid chipshyllan, de är fulla med kolhydrater.
  • Ellaria
    tobiq skrev 2012-05-18 21:54:44 följande:
    Vad äter ni om ni ska äta ute? Jag pluggar och är iväg flera dar i veckan, känner mig helt lost när det är lunchdags och det slutat bara med att jag trycker i mig några baby bell-ostar istället för mat. Känns ju inte så kul att lägga 70-80 spänn på en måltid och kanske bara kunna äta hälften?
    Hur är det med thaimat? Vårrullarna får man väl skippa men grytor och dyl? Hur är det med kokkosmjölk?
    Det är ofta rätt mycket socker i asiatisk mat. Kokosmjölk är tillåtet!
  • Ellaria
    standby skrev 2012-05-19 21:22:42 följande:
    Någon som kan hjälpa?
    ICA's Stevia Strö, ok eller inte?
    Jag trodde den var bra men när mannen kommer hem med den så ser jag att det står 100 g kh/100 g. Dock ska det inte påverka blodsockret.. *förvirrad*
    Det är okej! Det påverkar som sagt inte blodsockret.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**