• Ellaria

**Den stora feta LCHF-tråden**

stjierna skrev 2012-05-31 18:09:37 följande:
    Är det inte jättemycket socker (och således KH) i tacokryddspåsar?
    Man använder ju inte så mycket. Vill man undvika det kan man göra själv :)
    You know nothing, Jon Snow
  • Ellaria
    Chicky01 skrev 2012-06-02 09:34:18 följande:
    -3,1 kg sen start förra måndagen. Är faktiskt besviken!!! Varför rasar alla andra i vikt och aldrig jag? Håller koll på mina kolisar genom att föra matdagbok nu i början. Ligger på 10-20 g per dag. Ketostixen visar att jag är i ketos. Tränar 2-3 dgr i veckan och de dgr jag inte gör det så promenerar jag i rask takt till jobbet före frulle i 55 min. Blä!!! Hur har ni andra upplevt att mensen påverkar viktnedgången? Är man extra "fet" dagarna före?
    Men sluta,. -3 kg på en vecka är ju hur bra som helst!
  • Ellaria
    banantelefon skrev 2012-06-03 13:19:39 följande:
    Är det någon som tränar mycket?
    Jag funderar på om man ska öka kolhydratintaget något vid hård träning eller om det ger ett snabbare resultat på vikten om man har ett "normalt" intag?
    Jag har kört lchf kombinerat med hård träning sedan i tisdags och har fortfarande inte känt av det här som många pratar om, att man blir en smula orkeslös.
    Det känns inte heller som om jag gått in i Ketos.
    Är det något som man gör snabbare vid träning? Jag tänker att man i det fallet bränner kroppens kolhydrater snabbare än om man inte tränar...
    Jag orkar träna MER när jag inte äter kolhydrater.
  • Ellaria

Har precis börjat nytt jobb som innebär att jag går HELA TIDEN. Blev nyfiken på hur mycket jag gick och använde en stegräknare till mobilen idag. 17650 steg = 13.37 km = 870 kalorier bort. Herregud, jag har ju jättesvårt att komma över 1500 kalorier om dan! Ska jag äta MER för att inte kroppen ska bli rädd och hålla hårt i allt fett nu?

• Ellaria
    stjierna skrev 2012-06-05 17:55:23 följande:
    Ellaria, vad är det för app?
    Accupedo hette den, till android. Mycket nöjd!
  • Ellaria

Den där milen om dan jag gått den senaste veckan gav resultat. -1.3 sen i söndags, -22 totalt och bara 12 kg kvar till målvikt!

Frågan är om jag blir nöjd på min målvikt. Jag kan inte se att jag gått ner nått (och använder till stor del samma kläder) och känner mig fortfarande lika tjock som jag gjorde när jag vägde 104.

• Ellaria
    stjierna skrev 2012-06-07 11:08:47 följande:
    Banantelefon: ja, det var ju inte direkt långt bort ;) jag trodde jag var den enda helsingborgaren i denna tråden ;)
    Här är en ängelholmare också :)
  • Ellaria
    ollebulle86 skrev 2012-06-07 19:03:33 följande:
    Nån som har nått bra tips på grejer man kan ha med sej som typ lunch/snacks som inte kräver värme eller kyl?
    Börjar nytt jobb imorgon och det är ute i ett köpcenter som nog inte har tillgång till nått av det.
    Ölkorv!
  • Ellaria
    tessen skrev 2012-06-07 21:00:19 följande:
     Hej! Hur mycket har ni gått ner med lchf  och hur många veckor eller månader har ni ätit enligt lchf? Jag har börjat med lchf för ca 2 veckor sedan och jag tror inte jag har gått ner nåt och midjemåttet har inte minskat heller Väger 84kg till mina 168 cm så övervikt har jag ju. Tror jag har svårt med portionsstorlekarna, hur mycket ska man äta egentligen?
    22 kg på 26 veckor.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**