**Den stora feta LCHF-tråden**
Vart ligger "ditt" Maxi?
Nu har jag inte läst om detta, men en tanke slog mig efter att ha läst några inlägg här där folk inte går ned i vikt, men tappar i cm.
Vid vanliga svältdieter så säger många att man bränner musklerna först. Att viktnedgången i första hand beror på att man driver ut vätskan ur musklerna och att musklerna på så vis krymper.
Med LCHF måste det ju vara så att man bränner fettet och musklerna stannar kvar eftersom så många säger att muskler väger mer än fett.
Alltså är de som inte tappar kg utan cm på väg att bli ena riktiga muskelberg!
Förbereder nu fredagens mat:
Smörstekt oxfilé med smörstekta chanpinjoner, vitlökssmör och bearnaisesås.
Längtar...
En lite fråga,
Hur mycket vaniljpulver motsvarar ex 1tsk vaniljsocker för att få samma vaniljsmakt?
Hur är det med sukrin?
Är 1msk sukrin = 1msk socker eller är det sötare/mindre sött?
Tack för hjälpen!
Hittade sukrin på Natur Apoteket när jag var i "stan".
Måste skaffa stänktskydd till stekpannan för det skvätter ju massor när man steker i rent smör.
Då var det dags att sätta fart i köket.
Ska göra glass till morgondagens fika med släkten och då slår jag två flygor i en smäll och gör hemmagjord glass med sukrin i till mig och systersonen som är diabetiker.
Ska även bjuda på smörgåsbuffé så det blir till att baka pones...
Av äggvitorna som blir över av glassgörandet tänkte jag prova om det går att göra marränger med sukrin i.
Önska mig lycka till!
Ska man smälta smöret innan man har i det i ponesdegen?
Det jag är mest förundrad över än så länge är nog att jag direkt tappade detta sug efter något att stoppa i munnen.
Nu kan jag känna att jag är hungrig, men kan ändå laga mat i lugn och ro utan att rota runt i skåpen och småäta under tiden.
Jag känner lite hunger ibland, men inte detta näst intill smärtsamma sugande som det var förr.
Förr han jag knappt duka av bordet förens jag var i skåpet och ville ha något sött efter maten. Så fort jag fick chansen stoppade jag något i munnen. Det gör jag inte längre.
Jag kan titta på när övriga familjen äter sötsaker utan problem.
Sedan vill ögat fortfarande ha mer än vad magen vill. Jag lastar upp min vanliga mängd mat på min tallrik och får kasta hälften.
Sedan känns det som att jag är en bättre förebild för mina barn som faktiskt äter ordenltigt med mat än kör svältkurer (pulver) eller sitter och petar i maten.
Frågan är bara när magen kommer igång...
Har inte gjort mer än kissat sedan i onsdags.
Hur är det med qourn? Det är ju inte så fett, men om man steker det i smör och gör någon form av gräddsås till?