Inlägg från: HokusPokus |Visa alla inlägg
  • HokusPokus

**Den stora feta LCHF-tråden**

Åhh vad gott med rökt lax! Det ska jag helt klart köpa! Borde kunna göra en egen laxröra och ha avokado och andra grönsaker till.
    Nån som har tips på egen laxröra?

• HokusPokus

Kan ni hjälpa mig med lite tips?
    Jag är 175cm lång och väger nu75-77 (beroende på tid på dygnet och hur full/tom magen är) enligt bmi är jag nu normalviktig även om det är övre delen av normalt.. MEN jag ser verkligen ordentligt överviktig ut speciellt runt magen/höfterna. Magen putar massor och jag har rediga handtag på höfterna
    Jag ska fortsätta försöka gå ner i vikt, mitt mål är 68kg men finns det något bra och enkelt sätt att träna magen/midjan för att få bort extra där? Eller är det som de säger att man inte kan punktförbränna fett? Jag har alltid haft väldigt smala ben och allt fett sätter sig i midjan...

• HokusPokus
    Martina 76 skrev 2012-03-21 10:01:21 följande:
    Tyvärr går det inte att punktförbränna fett. Jag har precis motsatt problem - mitt fett sätter sig bara på rumpa och lår. Jag kan ha magrutor och fortfarande gropiga, tjocka lår.

Att magen putar kan iofs även bero på dåliga inre magmuskler. Kör plankan så stärker du upp inifrån.

Styrketräna är ju generellt bra för att "tighta upp" kroppen. En stark kropp ser fastare ut. 
    Det låter väldigt troligt för mina magmuskler är så gott som obefintliga....
    Plankan alltså... Hur ofta och länge lär man göra för att få resultat då?  
  • HokusPokus
    RebornEve skrev 2012-03-21 10:20:16 följande:
    Jag räknas som överviktig enligt BMI.
    Jag har byxstorlek 28 eller 29 i jeans beroende på om de är strech eller inte. Storlek small i tröjor.
    Sen jag fick barnen har jag fått putmage, beror på förslappad bukmuskulatur som inte går att träna så den blir bättre.
    Har även häng på magen med hud som inte kan dra ihop sig.
    Ska göra en bukplastik snart så då får man hoppas att man blir lite mer nöjd :)

Hokuspokus: har du barn?
    Japp 2 st, (en som blir fyra nu i mars och en som blev två i december) de har väl säkert påverkat min kropp en hel del men det borde väl gå att förbättra med träning iaf.

Varför hjälper inte träning på dina muskler? Är det något speciellt eller är det så för många? 
  • HokusPokus
    Mandel skrev 2012-03-21 10:40:06 följande:
    Plankan!
    Oki, ska ge den ett försök.
    Hur ofta och hur länge bör man göra den? 
  • HokusPokus
    Kaisan skrev 2012-03-21 11:51:27 följande:
    Plankan kan man göra 2 gånger varje dag. På morgonen kör du 3 vanliga plnakor + 3 sidplankor, så länge du orkar. På kvällen likadant. Börja med att ha knäna i golvet och då u orkar hålla det i 3 x 1 min så är det dags att lyfta upp hela kroppen och bara stå på tårna och armbågarna.
    Du kommer att orka längre och längre för varje dag men när du klarar 3 x 1 min "helplanka" är det dags att börja variera för att få mera resultat. Googla planka så hittar du en massa olika. 

Jag plankar nästan varje dag och mitt midjemått minskade med 15 cm på 5 veckor. Jag har två barn, en som är 3 och en som är 1 och blev väldigt stor om magen med dem båda. 
    Oj 15cm Bra jobbat!!
    Det här ska jag helt klart prova, men vad är sidplankor? Eller ja jag kan ju googla det så finns det säkert även bilder så det blir solklart.
    Tack för tipsen! Men menar du att jag ska göra en vanlig och två sidplankor gånger 1 minut eller varje 3 gånger? 
  • HokusPokus

RebornEve, hur vet man om de gått isär mycket och inte går att träna ihop då? Kan man märka det själv?

• HokusPokus

Nikhita, vad ska du söka för högskola eftersom du läser matte c?
    Själv läste jag matte c på distans i våras och ska söka till ekonomiprogrammet till i höst

• HokusPokus

Jag är gärna med på utmaningen.
    1 juli låter bra tycker jag, lagon till semestern liksom.

Jag skriver inte så mycket (mest för att jag är lat och oftast surfar från iphone ) men jag läser allt ni skriver.  

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**