Inlägg från: HokusPokus |Visa alla inlägg
  • HokusPokus

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hoppet 3
    Ja då kan vi peppa varandra! Jag försöker gå varje dag men ibland funkar det inte och ibland har jag sällskap av grannfrun som "sinkar mig"
    Plus till henne är att hon får mig att gå ut vissa kvällar som jag annars skulle stannat hemma och lata mig och då tänker jag att en "långsam" promenad är bättre än ingen alls...

• HokusPokus

Ni som inte går ner... Har ni provat skriva upp allt ni äter under en tid? Jag kommer på mig med att skippa vissa saker för att slippa skriva upp dem och andra saker inser jag att jag äter mer av än jag trott...

• HokusPokus
    stjierna skrev 2012-05-17 18:48:16 följande:
    Hokuspokus: jag har stenkoll på vikt, innehåll o mängd på allt jag stoppar i munnen, men jag står still för det. Men det har nog med min matbakgrund att göra (svältfiet, hetsäta, svältdiet, hetsäta osv)
    Ok, då hoppas vi att det sätter fart för dig snart
  • HokusPokus

Visst var det någon här som hade provat de där tabletterna från apoteket som ska förhindra att kroppen tar upp kolhydrater?

• HokusPokus

Standby, sorry jag hade inte tid att läsa tillbaka utan kastade bara in frågan i hopp om svar när jag väl har tid

Jag köpte såna idag och tänkte testa dem nästa gång jag "fuskar" jag brukar alltid gå upp nåt kg när jag fuskar och gör jag inte det när jag tagit tabletterna så lär de ju funka. Tycker jag har läst om nån som tagit tabletterna nån gång ibland vid fusk och då stannat kvar i ketos trots många kollisar... Men kommer inte ihåg riktigt

• HokusPokus

Spökplumpen, min mage har också blivit dålig sen jag drog ner på kolhydraterna lite mer. Tidigare när jag ätit lchf men med t ex mjölk i kaffet har jag blivit ganska hård i magen men nu när jag slutat med mjölk och istället använder grädde blir det motsatsen. Jag får springa på toa flera gånger om dan och det är allt annat än hårt. Hoppas det bara är under en invänjningsperiod för det här är inte kul.

• HokusPokus

Mitt bmi är 23,8 nu och om jag kommer ner till min målvikt blir det 21,9.
    Här går det ganska trögt att gå ner nu men kanske inte så konstigt när man närmar sig mål.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**