**Den stora feta LCHF-tråden**
Lysmasken, nää läs på russinasken..
Frukt är ju inte heller bra..
Lysmasken, nää läs på russinasken..
Frukt är ju inte heller bra..
Lysmasken, ett enkelt riktmärke är att det inte får innehålla mer än 5kh per 100gram finns såklart en del undantag men det är ett enkelt sett att hålla koll
Silee,
Inte illa alls! Bra jobbat!
Här har vi precis ätit middag. Grillad fläskkarre, vitlökssmör, grillad fetaost, hemmagjord bea och grillade tomater och majskolvar. (vet att majskolvarna inte är ok men jag var tvungen att smaka liiiite)
Helt galet att jag förr i tiden skulle ätit allt jag åt i dag plus en halv tallrik klyftpotatis eller pommes och ändå är jag proppmätt nu utan
Jag gjorde bea efter recept jag hittade i expressens gamla lchf-tidning och den blev helt ok men smaklös. Vill ju att det ska smaka mer riktig bea. Nåt tips?
Sininen, det där är min mardröm också, att döttrarna ska få upp ögonen för bantning och att människans vikt är viktigt för hur man blir bedömd
Pga det älskar jag lchf, vi äter samma mat hela familjen och ingen dricker shakes eller petar bort såsen. Att jag inte äter mackor till frukost förklarar jag med att jag hellre vill ha ägg vilket de gärna oxå får om de vill ha.
Är microbrödet gott? Blir det äggigt?
Hej!
Tänkte baka paj ikväll men har inget bra recept på pajdeg.... Har googlat men hittar bara massa recept där man ska ha sesamfrön i och det har jag inga hemma..
Nån som har ett bra recept UTAN sesamfrön? Gärna med mandelmjöl i.
Nu ska jag bestämt prova göra fiskbiffar istället för paj. Nån som gjort det på torsk? Visst borde jag väl bara kunna mixa fisken, ha i lite ägg och kanske fiberhusk eller mandelmjöl kryddor och sen bara steka i massa smör?
Haha vad bra, jag har aldrig gjort fiskbiffar förr men nån gång ska väl va den första