Inlägg från: HokusPokus |Visa alla inlägg
  • HokusPokus

**Den stora feta LCHF-tråden**

En snabb fråga: sockerärtor? Är de godkända? Och är minimajs bättre än vanlig majs? Finns det nån bra sida att kolla näringsvärde?

• HokusPokus
    Ninis skrev 2012-04-19 08:31:48 följande:
    Hittills har jag haft Pones som favoritbröd, men Lavkarbobrödet har gått upp på första plats!
    Har du recept på det?
    Själv har jag hitills inte hittat något bröd som får godkänt av mig.. Tycker allt bara smakar ägg/omelett. Men det kanske är dags att prova igen.

jag gjorde för övrigt lchf-pasta enligt receptet i recepttråden. (ägg,philadelphia, fiberhusk) och blev verkligen positivt överaskad. Jag gjorde lasagne av dem och det smakade verkligen väldigt likt vanlig lasagne. Lite som om man haft den inte för länge och plattorna blivit lite överkokta men inte värre än så.  
  • HokusPokus

Mina barn får potatis, pasta eller ris de gånger vi äter bara sallad som tillbehör men inte om vi har broccoli eller nåt sånt.
    De äter mackor och frukt och gör vi pannkakor så äter de vanliga och jag nåt helt annat. De äter nog helt enkelt HCHF. Snäppet bättre än HCLF iaf

• HokusPokus

När jag var och handlade på citygross idag så råkade jag hitta mandelmjöl och blev så glad att jag köpte det trots att det kostade typ 50kr för 500g...
    Men vad ska jag ha det till?
    Vad är det godaste ni lagar/bakar med mandelmjöl?

• HokusPokus

Hmm min telefon dog precis när jag höll på skriva ett inlägg...
    Ni som slipper komentarer om fikabröd är ni mer synligt överviktiga? och hur ser de ut som fäller komentarerna?
    Jag har märkt att när jag fikar med folk som är smalare än mig så är det ingen som säger nåt men när de är tjockare än mig vill de gärna gnälla på mitt val av kost,... Jag väljer att tolka det som avundsjuka.

• HokusPokus

Faile, ja det där känner jag igen. Och jag skulle såklart också vilja kunna äta lite av allt och det har jag gjort hela mitt liv och därför har jag nu tio kgs övervikt.
    Nu får jag helt enkelt välja mellan lite av allt och att gå ner i vikt och då väljer jag det senare..
    Men jag kan villigt erkänna att om jag kunde äta allt och vara smal skulle jag aldrig äta enligt lchf

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**