Inlägg från: HokusPokus |Visa alla inlägg
  • HokusPokus

**Den stora feta LCHF-tråden**

Boost, det blir ju inte lika gott med grädde men jag får nog vänja mig vid det... Flera dl mjölk om dan vill jag ju inte smyga i mig...
    Testkoppen jag mätte nu hällde jag ut, var inte så sugen att det var värt det

• HokusPokus

Glass, ja jag får göra det, men det blir ju fortfarande den där gräddiga smaken... *gnäller*
    men det är nog bra egentligen... Jag dricker alldeles för mycket kaffe om dagarna och med grädde i kanske det inte blir lika många koppar.

• HokusPokus

Börjar dagen med en kopp kaffe med grädde i istället för mjölk. Det är ju helt ok ändå... Haha
    Shit vilket uppvaknande jag fick igår när jag mätte kaffemjölken. Här har jag "predikat" för en jobbarkompis som druckit mjölk till middagen varje dag (hon har precis börjat med lchf) ett glas på 2dl är ju nästan halva dagsransonen av kollisar samtidigt som jag själv omedvetet hällt i mig det dubbla men gömt i kaffekoppen...

Nån som vet hur mycket K det är i en msk grädde?

• HokusPokus

Uträkningen av min mat igår som jag trott varit helt godkänd men som var nästan 15K per portion resulterade i en spontan fasta istället. Kändes inte värt att äta så mycket kollisar och nåt annat att äta hade jag inte (jobbade)

• HokusPokus

Någon som är bra på att räkna ut kh och som kan hjälpa mig lite?

Hur många kh blir det om jag gör microbröd på:

25g smör
    1 ägg
    0,5 dl mandelmjöl (9g kh/ 100g)
    0,5 msk fiberhusk
    0,5 tsk bakpulver

Visst borde det väl bli ca 4,5kh då? Eftersom det mest bara är mandelmjölet som innehåller kh, och av det tar jag en halv dl...?

• HokusPokus
    Hoppet 3 skrev 2012-05-12 09:38:36 följande:
    Hokuspokus:
    Tips att lägga in mat i matdagboken. se
    Där kan du räkna ut allt du vill mer eller mindre.
    Tack, ska nog prova det. Men då måste man ha dator va? Det finns inte som app? 
  • HokusPokus
    stjierna skrev 2012-05-12 10:01:28 följande:
    HokusPokus: 1 dl mandelmjöl väger 60 gr, så en halv dl innehåller alltså 2,7 KH :)
    Haha undrar hur ofta jag räknat fel på sånt där och liksom tar för givet att 100g är samma sak som 1 dl.... SkämsTack för hjälpen. 
    Då borde jag kunna räkna brödet som 3kh så är jag säker på att jag inte får i mig för mycket. 
  • HokusPokus

Andra dagen med grädde i kaffet istället för mjölk. Men hjälp vad det sätter fart på magen
    En stor fördel är iaf att jag blir så mätt att jag knappast vill ha fler koppar direkt efter...

• HokusPokus

Jag tror det äntligen börjar hända nåt här. Byta ut mjölken i kaffet mot grädde och en hel del raska promenader och styrketräning verkar ge resultat. Smygvägde mig imorse och har gått ner ett kg sen förra fredagen. Riktig vägning blir imorgon.

• HokusPokus

Nån som har koll på hur det funkar? Om man INTE lider av sockerberoende eller mår dåligt av gluten osv
    Spelar det nån roll då varifrån kollisarna kommer? Om man bara är ute efter viktminskning och satsar på att hamna under 20kh/dag spelar det nån roll då om 18 av dem kommer från en bulle eller godis eller frukt eller ja vad som helst så länge man håller sig under 20/dag?
    Nån som kan/vill förklara?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**