• Glass

**Den stora feta LCHF-tråden**

solrosen81 skrev 2012-04-23 22:14:25 följande:
    Såg du mitt recept på bröd som jag la in häromdagen? Jag tycker att det inte alls är lika "äggigt" som vissa andra och det är även gott att rosta.
    ja, jag vet att du la in det och jag vet att jag sparade det, men jag kommer inte ihåg vad jag döpte det till, så det heter typ bröd 1 eller bröd 2 eller bröd... osv. 
    Det var ganska många recept som sparades på en gång och jag visst såklart vilket som vad vilket... då...  
  • Glass
    stjierna skrev 2012-04-23 22:31:54 följande:
    Jag håller med, samtidigt är jag väldigt tacksam över de som kan mer än vad jag kan som kan sätta fingret på vad det kan vara jag gör fel när jag går upp i vikt istället för ner - exempel äta frukt varje dag. Men det är ju som du säger - alla klarar olika mycket. Jag har kommit fram till att jag inte klarar av blomkål, som ju är HELT OKEJ enligt LCHFtänk ;)
    Absolut! Allt kunskap och erfarenhet är bra och det ska man dela med sig av! 
    Det som funkar för mig, funkar kanske inte för dig och tvärtom  
  • Glass
    solrosen81 skrev 2012-04-22 11:35:48 följande:
    Ni har ju pratat en del om bröd så jag tänkte dela med mig ett recept som jag tycker är ett väldigt bra substitut till riktigt bröd. Det är gott att rosta med.

2 dl mandelmjöl
    2 dl krossade linfrön
    2 msk fiberhusk
    2 tsk bakpulver
    1 tsk salt
    4 dlsolrosfrön eller valnötter
    250 gr kesella eller creme fraiche
    4-6 ägg beroende på storlek.

Blanda alla torra ingredienser. Blanda i ägg och kesella/fraiche.
    Häll i långsmal ugnsform. Gräddas i 175 grader i 1 timme längst ner i ugnen.  
    hittade
  • Glass
    solrosen81 skrev 2012-04-24 11:08:23 följande:
    bra jobbat. Hoppas att du gillar det iaf.
    jag ska testa att baka det idag, elelr ja ikväll. 
    Jag valde inte det receptet igår, eftersom det tar så lång tid, men idag ska jag planera lite bättre, så att jag inte börjar med det ungefär när jag vill äta det  
  • Glass
    Hoppet 3 skrev 2012-04-24 19:12:41 följande:
    Jag har ballat ur helt nu. Är deppig och bara måste äta choklad.😥 Är så sötsugen och mår inte bra. Mensen lyser med sin frånvaro än så länge... Måtte den komma nu så jag får bli normal igen. Var till vc idag för jag är trött och orkeslös... Hon tog ämnesomsättnings prov samt ngn b vitamincheck. Är de ngt så ringer hon mig innan fredag. Annars får jag bara hoppas på att jag snart blir normal igen.
    Kan du inte röra ihop något lchf-vänligt?

Ibörjan när jag var grymt sugen och inte riktigt kunde hantera det så åt jag vispad grädde med kakao och lite sötningmedel i, varje kväll i nästan en vecka. Bara för att mitt sockersug var så stort och jag inte fixade det annars.

• Glass

stjierna, kan du inte dela med dig av bloggen i din sidfot? Jag är nämligen urdålig på att komma ihåg att kolla mina favoriter när jag blir surfsugen...
    Dessutom vill jag kolla in hamburgebröden

• Glass

Jag gick och var lite sur över att jag inte gick ner i vikt. Den pendlade mellan 67,1 och 66,7, tills jag insåg att det ju stod 66, 1. Jag hade glömt av vad jag vägde, trots vägning varje dag

• Glass

Jag måste bara fråga er. 
    Kokosmjölk...är det flytande?

Anledningen till att jag frågar är att jag öppnade en  något förgammal burk idag och det var som vispad grädde, typ. 
    Luktade ok och smakade ok, så jag använde den ändå, men jag har för mig att det ska vara flytande egentligen, eller? 

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**