• Glass

**Den stora feta LCHF-tråden**

korin skrev 2012-04-21 13:36:54 följande:
    Måste köpa såna däär... är dom dyra? =)
    nej man måste inte alls köpa dem, inte om man äter lchf och är någorlunda noga. Om man är uppe vid en kolhydratnivå på 40-60 per dag så kan man fundera på det, men egentligen känner man att man är i ketos. Man får inga blodsockerkänningar, man har slutat att frysa, man mår rätt bra. 
    Du vet när man har lågt blodsocker, om du känner dig så ibland, ja då kan du funder apå om du kanske ska köpa och kolla om du är i ketos. 
  • Glass
    korin skrev 2012-04-21 13:59:04 följande:
    Aha. Fast det vore kul att kolla för mina mediciner gör att ja hamnar i "klimakteriet" så ja vågar inte riktigt lita på kroppen.
    Det ÄR kul, jag har såna själv
  • Glass
    korin skrev 2012-04-21 15:23:33 följande:
    Men det är väl inte alls kul? :P hahah. normalt för en 24åring va :P
    har du också endo eller?
    nej, jag menar att stickorna är kul, inte medicinerna! 

Jag har inte endo, men dock pco, vilket är rätt trist det också, fast inte så trist som endo.  

• Glass
    sininen skrev 2012-04-21 15:36:53 följande:
    Jag har precis prenumererat på den där nya LCHF-tidningen och hoppas att den ska ge mig lite inspiration för just nu har jag hamnat i värsta fällan. När jag väl lagar mat så är det LCHF. Däremot så händer det saker hela tiden och då tröstäter jag. Då packar jag på mig extra och magen hinner inte alls med i svängarna.

Jag är gastric bypass-opererad och mår så himla bra när jag lyckas hålla mig till LCHF. Inga obehag från magen, inget som råkar "fastna" och jag får inga sockershockar. Har ni tips på vad som kan hjälpa en att få bukt på skiten? Hur lyckas ni hålla er? 
    kan du länka till den tidningen?
  • Glass
    Lysmasken skrev 2012-04-21 16:46:48 följande:
    Får man äta russin?

Fick ett recept på vispegrädde, keso, äpple, apelsin (clementin) & russin. Har blandat allt utom russinen. 
    Allt handlar om vilken mängd och hur strikt du är. Kör du under 20 gram per dag, så nej, men annars så hade jag stoppat i några. 

• Glass
    sininen skrev 2012-04-21 20:55:36 följande:
    Javisst! Första numret kom ut i tisdags men dom har ett erbjudande här: www.prenumerera.se/Pren____2388.aspx?ic=751XA... 

Man får det första numret också, det står fel så min tidning kommer nästa vecka.

Jättebra tips! Det ska jag absolut testa också. Jag jobbar som personlig assistent och det är banne mig inte lätt så händer det nåt jobbigt där så är det lätt att köpa nåt gott på 7-eleven och äta det på vägen hem. Men jag är precis som du, jag blir äcklad över mig själv när jag inte kan stå emot en sån "enkel" grej.

Samtidigt vill jag gärna ha livsstilen där man inte är en slav under maten och jag vill absolut inte att min dotter ska växa upp med en mamma som bantar jämt. Jag hade blivit helt förkrossad om hon fick för sig att hennes människovärde baseras på hur mycket hon väger. 

Har ni testat att låna LCHF-böcker från era bibiliotek? Alla är alltid reserverade och ibland är man den 48:e som står på tur haha! Och innan var det slut på steksmör men också creme fraiche har blivit mer av en bristvara i affärerna. Lustigt det där.
    tack!

• Glass

Sinnen, ja det där vill man ju inte.
    Jag försöker att aldrig prata om vikt, aldrig väga mig när hon ser på och bara prata om att det är bra med mat som man mår bra av osv.

• Glass
    Zafir skrev 2012-04-22 08:40:30 följande:
    Dag 2 och vaknade flera ggr i natt och mår jättedåligt nu känns jag överhettad och igår frös jag. Känner mig otroligt matt.
    Igår åt jag Max 25gram kh på hela dygnet.
    Är detta vanligt i början?
    Ont i mage på nåt märkligt hungrigt sätt.
    Helt normalt. Håll ut, drick lite te och ät något protein och fett, det kommer att gå över snart! 
    Orkar du röra på dig, typ promenera så kommer det att gå över fortare, men träna inte tungt.  
  • Glass

Jag behöver tips på någon efterrätt som är rätt lätt att göra och som verkligen är god, även för de som inte äter lchf-mat. 
    Gärna av grejer som jag har hemma...    

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**