• Glass

**Den stora feta LCHF-tråden**

hur fungerar en glassmaskin då egenligen? 
    Är det en bunke som man vispar i och sätter in i frysen, eller hur fungerar det? 

• Glass
    stjierna skrev 2012-05-25 09:14:27 följande:
    Glass: skålen är fryst (m nån vätska), så häller man i smeten och sätter på locket med en visp och kontakten i väggen så vispar/rör den automatiskt :)

Det är för att få en jämn frysning av glassen :)
    aha, ja det är ju inget man bygger ihop själv direkt
  • Glass
    Chicky01 skrev 2012-05-25 09:53:36 följande:
    Glass,
    Det går att göra glass utan maskin. Tar lite längre tid och kräver lite uppassning bara, dvs måste röras om med jämna mellanrum under frysningen. Testa om du inte hinner skaffa ngn maskin och vill komma igång på en gång.
    men kan man röra i frusen glass, liksom? 
    Hur vet man när den är färdig?

Blev så himla sugen på att prova nu! 
  • Glass

Jag har skitont i huvudet och har ingen aning om varför. Har druckit ordentligt, har inte saltbrist och jag har sovit ok. 

Kan det vara att jag ätit pyttelite kolhydrater idag? Kanske typ 3-5 gram och jag är inte alls van vid att ligga på så lite.

Hur har ni andra känt när ni legat på lite utan attvara van?

• Glass
    Spana skrev 2012-05-29 21:03:27 följande:
    är det nån som INTE har koll på antal gram ni äter av protein, fetter och kolhydrater och allt vad det är.. 

Jag har ingen våg och kan inte ha någon koll på hur mycket eller lite jag äter. 

Hur gör ni?     
    jag har ingen koll och jag bryr mig inte. 
    Jag äter LCHF och därmed bör jag ligga så att jag är i ketos hela tiden, dvs under 50-60 gram kolhydrater per dygn.
    Jag har rätt bra koll på näringslära, så jag har en uppfattning, men jag väger inget alls och räknar inte alls 
  • Glass
    stjierna skrev 2012-05-30 22:21:31 följande:
    Glass: jag får ont i huvudet om jag inte dricker tillräckligt när jag äter lite KH.
    aha, ja... jag tror inte att jag dricker för lite, men jag tror att min saltbalans kan ha rubbats. Jag insåg att jag ofta är sugen på tsatsiki, vilket är det saltaste som jag normalt äter. 
    Det är nog en kombination av allt det där...

• Glass
    Folk skrev 2012-06-01 21:41:17 följande:
    Kan någon kommentera detta. Gått ner från 64 till 60 kg de första veckorna sen stått still i 7 veckor. Idag bestämde jag mig för att göra något. Började powerwalka 3 x 1h per vecka och idag cyklade jag 1,5 mil. Samt rask promenad 30 min. Frukost: fröknäcke, ost, smör, 1 ägg, pyttelite kaviar typ 1 tsk, te. Lunch: laxkotlett med nån majonäsig sås, broccoli, blomkål, sallad (åt ute) Middag: fläskfilegryta m grönsaker, gräddig sås, smörstekt sparris. Kväll: 0,5 dl grädde, 3 hallon. Sen hungrig ändå!!!! tog lite turkisk yoghurt med frömusli. Får väl vara glad att jag höll mig till lchf...har fuskat med 1 (ETT) glas vin och 4 rutor choklad under alla dessa veckor...känns som att alla andra håller sig mätta i 8 h på en tsk kokosfett eller en sparris...varför går jag inte ner??
    Jag går inte ner ett gram om jag äter för lite eller för sällan. 
    Så, ja alla går inte ner av att äta lite eller fasta eller såna saker 
  • Glass
    Folk skrev 2012-06-01 21:58:50 följande:
    Tack för era svar!! Jag kan inte plocka bort alla mejeriprodukter men kanske minska. Skulle aldrig fungera i huvudet om jag skippade alla mejerier.... Standby: jag kanske borde testa äta mindre och oftare.... Hoppas oxå att motionen ska göra sitt....
    Varför skulle du inte fungera där?
  • Glass
    banantelefon skrev 2012-06-03 21:51:26 följande:
    Jag har också jätteont i benen, speciellt under kvällar och nätter.
    Har fått börja ta värktabletter innan sängdags för att få sova ordentligt :/
    Jag har dock trott att det beror på all träning och att kroppen är överansträngd. Kan man få denna värk pga lchf-dieten? 
    Ja det kan man. Magnesiumbrist gör att man får ont i leder, blir trött i muskler och får domningar + lite andra saker.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**