Saandrisen skrev 2012-01-30 15:58:37 följande:
Men jag är inte dum nog o äter LCHF iaf..
Menade kolhydrater innan inte kalorier..
Men vrf då äta LCHF fast du kan äta det andra när du tränar?!
Vi har högt blodsocker och hjärinfakter och övervikt i familjen men jag har valt att äta vad jag vill ändå för att allt sånt stoppar inte mig. men men vill folk få minnesförlust av LCHF så få dom gärna äta det..
1) Varifrån har du fått detta med minnesförlusten?
2) Du är ung. Vänta tjugo år och se vad som hänt med ditt blodsocker och din vikt. I din ålder kan de flesta - inte alla, men de flesta - äta hur onyttigt de vill utan att få kännbara problem med blodsocker, blodtryck, hjärtat. Det betyder inte att din hälsa inte tar skada, det betyder bara att det inte märks just nu.
3) För det första handlar LCHF inte bara eller ens mest om att gå ner i vikt. LCHF handlar om hälsa.
4) Alla KAN inte träna sig ner i vikt. Det finns kroniska sjukdomar, skador och annat elände som gör "varför kan du inte bara käka pizza och träna mer?" till en löjlig fråga.
5) Det går utmärkt att äta LCHF och träna, så det behöver inte vara antingen-eller.
6) De där killarna du nämnde tidigare som äter skräp och dricker läsk men ändå är fulla av muskler,
de riskerar sin hälsa, till skillnad från oss LCHFare. De är dessutom inget bra argument för skräpmat. Jag känner en hel del unga män som äter onyttigt (pizza, godis, chips, läsk) och ändå är smala UTAN att träna, det har med deras ämnesomsättning att göra och betyder ingalunda att alla andra också kan äta som de, spela dataspel hela dagarna och ändå vara smala. På sikt blir dessa killar dessutom sjuka tjockisar de också, något som förmodligen även kommer att hända dina skräpätande muskelvänner.