FiaFunderar skrev 2012-01-30 20:48:35 följande:
Nu har jag bestämt mig för att vara superduktig den här veckan och kanske till och med inspirera andra människor.
Jag har alltid varit FÖR veckomatsedlar så att man är väl förberedd och vet vad man ska handla när man är i affären. Jag vill även visa att det inte alls blir så dyrt att äta LCHF som kanske vissa tror.
Så från och med nu så lägger jag ut ett recept på en middag varje kväll. På den middagen så har jag sen räknat ut vad den kostar ungefär och hur mycket kolhydrater den innehåller
Vill ni så är det bara att gå in och kika på bloggen:
fiafunderarfilurar.blogspot.com
Åh herregud vad du är ambitiös! Roligt att få läsa dina veckomatsedlar och få inspiration!
Jag är också för matsedlar, det har vi kört med i nästan ett år i den här familjen. Så skönt att veta varje dag vad man ska äta. Slipper bli några icke igenomtänkta impulsköp. I samma veva som vi började med veckomatsedlar så öppnade vi ett nytt "matkonto" och beställde varsitt kort till det, jag och min sambo. Sätter in samma summa pengar varje månad när lönen kommer, på så vi har vi alltid pengar för mat, och vi har fått en mycket bättre koll på hela vår budget sen dess. Nu vet man hur mycket övriga pengar man har kvar efter räkningar,sparande och mat är betalda.
Sen jag började äta lchf så har det inte gått åt mer pengar för oss. Vi ligger på ungefär lika som vi har brukat gjort varje månad. Så att det är dyrare att äta lchf tycker inte jag.
Idag är det 4 veckor sen jag började med lchf. Tog mig en vägning ochmätning imorse. Vågen visade totalt -4,6kg och midjan visade hela -8cm!

Så jag är nöjd med resultatet. Har tränat minst 3 dagar /veckan på gym, styrka blandat med kondition.