tjejhalmstad skrev 2013-06-24 22:20:56 följande:
Behöver lite hjälp. Räknar kalorier idag och ska äta 2000 om dagen.Alltså ska jag inte gå ner i vikt. Men magen är ofta uppblåst m,m och det ska ju hjälpa med lchf kost ifall man har det? Försöker idag att inte äta så mycket kolhydrater men morötter äter jag och mer sällan potatis. Annars inget ris eller pasta. Lchf:s köpta bröd äter jag men en gång i veckan kan det bli 1 gi brödskiva också. Äter övrigt mycket keso, kött, kyckling. grönsaker.
Har fuskat med godis och glass för att komma upp i antalet kalorier vilket inte känns helt bra även kex m,m så magen reagerar ju på det med.
Nu till min fråga. Om jag ska börja med Lchf Hur ska jag lägga upp maten? Om man ska ha lite koll på kalorier hur mycket ska man äta isåfall? Äter som jag skrev ovanför rätt ensidig kost (väldigt kräsen) så det jag äter är ju inte alldeles för feta produkter? Åt tex till lunch idag. 2 stekta ägg ca 85gr. 55gr kyckling (rester) Sallad 100gr, 8gr rydbergs vitlökssås, Men blev ju ej mätt så tog till 190gr lätt keso. Då blev jag mätt och höll mig några timmar.
Var det en okej middag förutom att jag inte hade mer kyckling? Så jag inte hade behövt ta till keson?
Frukosten består oftast av 2lchf bröd m. pålägg och 100.150gr keso. Ev. morot på 80gr.
Rörigt inlägg men va skulle ni råda mig till? Varför jag ska äta så pass mycket kalorier i viloläge (vid träning ska jag äta mer) är för att jag haft strul med hormoner m.m och ej behöver gå ner mer i vikt. Men som sagt magen ser ej okej ut. (Behövs säkerligen en del träning med)
Som någon annan skrev. Läs på om LCHF för det du beskriver är inte speciellt likt LCHF.