• Linda5

**Den stora feta LCHF-tråden**

Linda5 skrev 2013-03-18 17:39:00 följande:
    Ingen mer med som har erfarenhet om Alkohol/LCHF?
    Skrev i inlägg 44206.
    Jösses så dåligt jag mådde. Trodde inte att man som 40 åring skulle åka på sin första bakfyll. Det känns helt galet.
    Vill väl mer veta om LowCarb gör att hjärnan inte funkar i kombination med alkohol. Har blivit konstig en gång innan också. Bägge gångerna var det bubbel inblandat. Kanske det är värre med bubbel än rödvin :)
    Löjligt känndes det ialla fall.   
  • Linda5
    P i a skrev 2013-03-18 20:09:09 följande:
    Jag kan dricka två glas vin utan problem, mer har jag inte testat. Mår som vanligt dagen efter, om inte bättre pga tyngre sömn ;)
    Ninis skrev 2013-03-18 20:07:18 följande:
    Man har ju mindre vätska i kroppen när man äter lchf, så egentligen är det inte så konstigt att man blir bakis. Man får kanske testa att dricka mer vatten till alkoholen, typ 1 glas vin och 2 glas vatten.

Tack för alla svar. Brukar oxo ta 2 glas vin på helgen o det har funkat.
    Drack tokmycket vatten innan jag la mig sen drack jag på natten och hela dan igår. Först nu ikväll börjar det kännas som kroppen är ifatt.
    INGET mer bubbel för mig :)  
  • Linda5
    Sofiiie skrev 2013-03-19 20:14:12 följande:
    Det blir PF och så strikt som möjligt för mig ändå här! Sen får vi se om det går att hålla...

Försökte hålla mig till att äta till 12 idag men kl 10 vart jag vrålhungrig så då blev det frukost ändå:

Äggröra+bacon gjort på 3ägg o lite grädde & ett halvt paket bacon + 2 finnkrisp med smör o ost..

Dock va ja mätt ända till halv sex ikväll ungefär, dock tog köttet längre tid att laga så blev middag halv åtta:

Kokt nötkött + bea tills jag blev mätt. Dock ett glas cola zero till.

Läsken ska jag byta ut mot vatten, men det kommer ta tid då det har varit min största last!

Nu siktar jag på träningspass imorn, 5 dagar sen sist. Sen kör vi PF så mkt jag kan!

Längtar till fredag då jag får växa in mig för första gången!!! 

Vill ge ett litet tips.
     Tycker det låter dumt att vara hungrig. PF ska du bara använda om det inte gör dig hungrig. Vitsen med LCHF är ju att kropen säger till när den behöver energi o om den inte får då så ställer den lätt in sig på svält. Hoppas inte för mycket på viktnedgång när du gör på detta viset.
    Lycka till. 
  • Linda5

ok. där ser man har mestadels hört att man ska lyssna på sin kropp. tycker det låter så mycket bantning när hon blir så hungrig o inte äter. jag har inte läst på så noga ber om ursäkt.

• Linda5
    Totten81 skrev 2013-03-20 19:28:49 följande:
    Är inne på min 16e dag med Lchf och har tappat 5,3 kg och än så länge har det kännts riktigt bra, men idag har jag varit så otroligt sugen på godis o det mesta som är sött. Har ju inte direkt lust att trilla dit nu. Någon som har ngt dundertips för att döda sötsuget?

När jag blir sötsugen maler jag in fett. o goda ostar o antipasti tror jag det heter. Jag äter massor bara för att jag inte ska kunna få ner något sött.
  • Linda5
    MrsQuitaz skrev 2013-03-20 21:54:46 följande:
    Jag som hade tappat aptiten verkar ha fått de tillbaka sedan jag började med pf. Det är min andra dag och jag är hungrig! Bäst att lägga mig kanske :)

Jag blir oxo hungrigare när jag kört PF. Blir alldeles för likt bantning för mig då. Nu äter jag när jag är hungrik o äntligen efter 3 månaders stillastående så rör sig vågen neråt igen. Nu ska jag inte experimentera mera.
  • Linda5
    kokos skrev 2013-03-24 17:06:12 följande:
    En annan fråga....
    Vad dricker ni? Alltså utöver vatten, kaffe och The??
    Rödvin :)
  • Linda5
    bebis86 skrev 2013-03-24 17:30:14 följande:
    Rödvin är gott! Testat Elvis vinet? Lite dyrare men super gott!! Det kan vi allt vara värda när vi ej får äta/dricka det söta!
    Det får jag testa nästa gång.
  • Linda5
    sandlilja skrev 2013-03-30 23:06:03 följande:
    Nyfiken fråga: Menar du att dina svärföräldrar ska laga speciell  LCHF- mat till er när dom bjuder, eller till sej själva och övriga gäster också? Jag skulle aldrig kräva att nån lagade speciell kost till mej. Om man inte tror på LCHF så skulle det vara väldigt svårt att laga det till hela sällskapet för att några gäster vill ha det?

Om din svärdotter var laktos eller vegetarian skulle du då servera mjölk eller kött?
    Mina föräldrar vill sina gäster det bästa så dom försöker alltid ha tillbehör som funkar, svärmor däremot bara låtsas som "oj kan ni inte äta ris"   
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**