• Linda5

**Den stora feta LCHF-tråden**

Sååååå nöjd med mig själv. Vill egentligen skriva på FB men stör mig på folk som skriver vad dom gör där.

Till er goa LCHFare känner jag att det är ok att berätta.
    Är snart 45 år har inte tränat något sedan jag var 12 år ( fick sluta med fotboll då) var inte den aktivaste innan dess heller. 1 vattengympapass på tantnivå i veckan under några år blev det också.
    MEN idag har jag o gubben tränat i vårt träningsrum (trodde det räckte med att köpa träningsredskap för o bli smal o vältränad) för första gången, nästan 45min cykling, stepmaskin o styrka. Känner mig så himla nöjd. Mitt liv är så fantastiskt sen jag började med LCHF. Äter gott, dricker gott mår gott och sover mindre o är piggare. Känns toppen just nu. ! dag kvar sen semester i 2 månader.
    MAssor av soliga hälsningar till alla underbara i denna tråd som ger fantastiskt stöd och peppning.    

• Linda5
    telgebo skrev 2013-07-02 09:02:01 följande:
    Tror inte jag fixar kokos fett i te, minns bara hur illa is choklad var som barn bläää och det var ju kokos fett i det. Får se om jag fixar fett nu alls. Testat svagt positivt på sticka men ska ta cb innan jag litar på helt. Minns bara att jag bara fixat icke fet tidigare graviditeter.

Det är inte samma kokosfett. Jag åt inte heller ischoklad men det är ju den silvriga paketen som var i ischoklad. Testa så får du se.
  • Linda5

Undrar om jag lurar mig själv?
    Går inte ner något på vågen, minskar lite runt midjan (enl måttbandet), MEN kläderna blir större o större så jag får köpa mindre storlekar. Kan det vara så att man när man blir lättare rör sig mer naturligt och det blir lite annat av att och sen att det försvinner på ställen som man inte tänker på.
    Måste förresten köpa nya BHar då mina bröst som alltid varit stora nu försvinner i tyget :)

Vill ju inte lura mig själv så vad tror ni?    

• Linda5

Rimmad kokt fläsklägg (kall)
    Pepparotsmajonäs
    Surkål
    Tomatsallad

Jösses vad gott det var. 

• Linda5
    rödnos skrev 2013-07-03 21:04:09 följande:
    Linda5 - jag har tydligen gått UPP 300g fast kläderna sitter lösare?! Fattar inget och blir bara less.
    Jag inbillar mig att vi bygger muskler :)

Vad annars kan det vara?
  • Linda5
    rödnos skrev 2013-07-06 22:11:16 följande:
    Jaha då ska vi se... Åker till svärföräldrarna i Luleå för två veckors avkoppling och avlastning nu. Får se hur det går med maten då men det borde gå fint. Kött o smör ska bli min räddning. De älskar att grilla så det bådar gott. Kommit igång med min crossfit träning igen och är på dag 26 imorgon i min burpee challenge. Börjar få snygga armar och magen blir plattare. Jag vill ha tips på god kryddning av grillat samt gott kryddsmör!

På invandrarbutiker o på TGR säljer dom storpack men torkade kryddor utan tillsatser. Blandar ihop med olja o dijon. Sen får det stå o dra. Smör också dessa kryddor men behöver stå till sig.
  • Linda5

Netto har varmrökt hel makrill. Supergott till frukost med lite majjo eller äggröra till. en ölkorv eller två. Vi äter sällan frukost för vi är oftast mätta sedan kvällen innan. 
    Så här ser ofta vår dag ut ca tider:
    9,00 2-3 muggar kaffe
    14,00 en ölkorv eller ett ägg med majjo
    18,00 Massor av kött, ost och fett plus varierande tillbehör= sallad, coleslaw, surkål, blomkål/broccoli eller mos på dessa. Till detta avnjuts under semestern 1-2 glas rött övrig tid på året så blir det vatten.    

• Linda5
    MTLL skrev 2013-07-14 22:21:17 följande:
    Rödnos - jag dricker proteinshake som en här i tråden tipsade om, finns att köpa på Xxl, låga kolhydrater. Köpte päron/vanilj, mums! Smakar som päronsplit! Billig med :) Blandar en skopa pulver med 0,5 dl vispgrädde och 2,5 dl vatten. Står mig runt 4-5 timmar på den.

Måste fråga. Någon skrev 2kh/dl en sådan blir ju 3dl=6kh stämmer det?
    Har förstått att vi är många olika LCHFare här och för mig är 6kh på en dricka massor. Då jag äter mycket när jag äter så går det många kh på det och vill inte gärna över 10kh/dag.  
  • Linda5
    MTLL skrev 2013-07-24 15:02:18 följande:
    Jag hade också en helsickes huvudvärk, men efter som magiska 3 dagarna så släppte den och inga besvär alls efter det :) E i Ullared just nu sen igår, har klarat mig rätt bra, nöjd med mig själv :)

Har du sett att dom säljer LCHF? Grok, biff/fläskchips, mandelmjöl och fläsksvålar (samma som lchfbutiken) var där förra veckan och bunkrade.
  • Linda5
    MTLL skrev 2013-07-24 21:21:19 följande:
    Linda5: jag köpte Grok, har inte testat det innan :) Såg även fläskesvål och nån rökt biff (?)... Kollade inte allt annat :( Var det mycket billigare än i butiken?

Fläsksvålar 14:95 (samma på lchfbutiken 35-39) Grok 24:95 Torkade köttet ca:15:-/påse (torkar själv netto har tork denna vecka för 199 Mandelmjöl 130g kostade 7:95 =ca 66:-/kg
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**