• Duntoffla

**Den stora feta LCHF-tråden**

Dissan- jag äter ett paket bacon om jag bara äter det och dricker ägglatte. Ett halvt paket om jag gör äggröra till.

Adams family- det lockar ju med koppor men tyvärr får jag avstå

Jag gör bountys nu och har kokosmjölk över och funderar på att ha det i kaffet. Det måste väl bara bättre än grädde? Iaf med kolisar.

Memba- det är trist att räkna men rätt bra i början för att få koll. Jag skriver upp allt under en dag och lägger in i matdagboken.se

• Duntoffla
    Bordeaux skrev 2011-08-19 15:54:10 följande:
    När jag gör bacon använder jag ett halvt till ett helt paket, det blir ca 150-300g men det krymper ju när man steker och så häller jag ibland bort fettet för att få upp proteinet mer än fettet
    Här är bacon paketen större än i sverige har jag upptäckt när jag lagat mat efter recept där det står, 1pkt bacon. Ibland har det blivit alldeles för mycket. Så Helene du är oskyldig till min fd baconförvirring
    Jag tänkte precis, 150-300 gram! Men nu ser jag att du inte bor här. Här är de mellan 120-140 gram
  • Duntoffla
    Asereht skrev 2011-08-19 16:10:28 följande:
    Jag käkar lätt ett litet paket bacon tror jag, hur många skivor är det? Vi köper aldrig små paket utan bara storpack. Jag kör 6 skivor bacon och ett till två ägg om jag äter bacon och ägg till frukost. Det står jag mig ordentligt på långt in på eftermiddagen om det behövs.
    Jag tror att det är ca 6 skivor i ett paket. 
  • Duntoffla
    mopsmatten skrev 2011-08-19 18:48:57 följande:
    det är 8...Glad iaf i dom jag köper...Tulipbacon.
    nån som vet hur mycket kolhydrater det kan vara i taggsvamp ? hittade mängder idag...har förvällt dom i massa smör nu...blir god sås senare....när vi får älgkött Flört
    Ja, jag tänkte 6 eller 8 men orkade inte räkna Flört
    har tyvärr ingen aning om just taggsvamp men kantareller har enligt Matdagboken detta;

Näringsvärde per 100 gram Fett 0,5 gram Protein 1,5 gram Kolhydrater 2,7 gram Fiber 2,3 gram Energi KJ 108   Energi Kcal 26  
  • Duntoffla

Oj, vad skumt det blev. Nåja!

I dag blev Bountysarna mkt bättre än sist. Gjorde bollar denna gång och chokladdoppade.

Sonen önskade sig våfflor idag så jag festade till på LCHF-variant och tog själv löjrom och lite CF på det. Mums! 

• Duntoffla
    Asereht skrev 2011-08-19 20:57:18 följande:
    Godast just nu till fika/helgen är cheesecakefyllning.

Jag gör helt enkelt en klassisk cheesecake utan digistivebotten och utan socker. Första gången jag gjorde den så hade jag istället för receptets 1 dl strösocker 2 msk sukrin men jag tyckte det blev för sött så nästa gång gjorde jag utan sötningsmedel och det blev ljuvligt. Varning dock för att äta den varm eller ljummen då det blir lite som omelett med citronsmak. *he he*

Den ska helst kylas över natten och sen är den gudomligt god, len och fräsch i smaken. Kan varmt rekomenderas om man känner sig sugen på något gott.
    Vilket bra tips! Jag älskar fryst cheesecake Tungan ute
  • Duntoffla

Bodystore har en del saker men sen kan man ju göra eget mandelmjöl. Gjorde häromdagen kokos och mandelkex från Annas bok. Gott att ta när man blir lite sugen på ngt gott.

• Duntoffla

Southern Belle- ser inte gruppen. Iaf inte från mobilen. Måste dubbelkolla på datorn. Jag kanske drömde att jag ansökte.

• Duntoffla
    Dissan- säger som de andra, väg dig inte varje dag utan ngn dag i veckan. Mät också, oftast visar det sig där.

Igår tränade jag för första gången på ett par månader. Skönt! Nu ska flåset upp igen.  
    Idag bakar jag Kokos & Mandelkex. Bra att ha något att ta till när det blir sug efter något gott till kaffet. 

Southern Belle- Nu så  

Norrlandssyster- mysigt med fjälltur! Jag har tyvärr inget bra recept, gjorde ju den där Death by chocolate och misslyckades rejält. Men du kanske lyckas bättre. Tror det finns recept i recepttråden 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**