Fiaz skrev 2011-05-20 13:50:58 följande:
Usch ingen bra dag igår.....Vi har ett familjeföretag, en guldsmedsbutik/Pantbank...Butiken blev brutalt rånad, min pappa var där tillsammans med 2st annställda tjejer...2st killar rusade in med stora släggor och krossade montrar, hotade pappa med släggan och han låg på golvet, höll sig för huvudet och sa bara "nejnejnejnej" jag satt en trappa ner på kontoret och hör bara hur det några som skriker, och massa oljud, det lät som om hela övervåningen rasade in och innan jag kopplade vad som hände......Rusar upp direkt när jag fick upp kameran, ser en kille med slägga och svart mundering, ringer 112, har panik, pappa blöder från pannan, fick troligtvis något i huvudet, men klarade sig bra, blev bara en bula, (Tacka gud för det)Dom fick panik när dom skulle ut, dörren är låst så vi måste trycka på knappt för att öppna den....Ingen vågar röra sig men till slut får dom panik och slår sönder glaset på dörren och tar sig ut därigenom.....Och flyr på moppe......
Tog en evighet (kändes det som) innan polisen kom...Förlåt men jag ville bara skriva av mig lite, förlåt om det blev rörigt 
Åh fy vad hemskt!

Hoppas att alla mår bra under omständigheterna och vad bra att ingen kom till fysisk skada även om jag förstår att såna saker sätter sig på psyket direkt.
Maddisen80 skrev 2011-05-20 16:43:09 följande:
Hej jo jag hörde med att de var en kille som dog förut drack jag bara 1 glas i veckan men jag har skärpt till mig så dricker ungefär 1 liter om dagen.
Ett glas vatten i veckan? Oj!

Jag har alltid gillat vatten och dricker det till maten men jag glömmer/hinner ofta inte dricka så mkt som jag borde. Känner direkt när jag haft en dålig vattendag.
Idag kom i alla fall böckerna jag beställt så jag har börjat läsa "Ät fet mat" av Lars-Erik Litsfeldt. Den verkar rätt lättläst.