**Den stora feta LCHF-tråden**
Aroma skrev 2011-09-28 12:12:22 följande:
Idag har jag varit på ultraljud är i v 19.. bebisen växer precis som den ska och allt ser bra ut så jag är nu lättad och glad över att min känsla har varit rätt.. för jag har hela tiden kännt att detta är rätt för mig och min bebis även om det finns en del som ifrågasätter mig... så jga kan bara säga tilll alla att kör på även om ni är gravida för trots att mina tidigare graviditeter har varit lätta så är denna löjligt lätt än så länge,, har inte haft en enda dag med illamående och ingen halsbränna, springer inte och kissar hela tiden etc etc.. är så lycklig att vi tog beslutet om lchf.. och jag förstår verkligen dom som med förrakt i rösten tycker att lchf är en sekt,, för jag känner mig nyfrälst;o)
Härligt!
trollmammsis skrev 2011-09-28 12:23:01 följande:
Hej på er.
JAg vill gå ner ca 15, gärna 20 kilo. I snart 3månader har jag varit ute nästan varje dag, inte mindre än 5 dagar i v iaf, powervalkar,promenerar,joggar och cyklar. Är mammaledig och äter tyvärr inte så mycket på dagarna, igår blev det knäckemacka, fruktsalald och nötter, på hela dagen. Inte bra.
ÄR helt lost inom LCHF men verkar som det funkar för vissa. Själv är jag rädd för att gå UPP i vikt om jag börjar.
Jag ska läsa mig till lite vad det innebär men det jag undrar från er nu är:
Hur länge har ni hållt på med detta? Och har det hjälpt?
Jag vill inte leva på en diet livet ut utan kunna äta vad jag vill i lagom portioner när jag väl har gått ner så att jag känner att a har ätandet under kontroll.
Jag äter inte skräpmat i veckorna längre och knappt på helgen. Inget godis/snacks under veckorna däremot på helgerna, men i mindre mängder.
Äter ni inget sånt?
Jag har hållit på sedan maj? tror jag. Jag har inte gått ner så mkt i kilo men tappat lite i cm. Sen mår jag mkt bättre. Magen håller sig kolugn och jag har inte samma sötsug som förut. Jag tror att när du börjar med LCHF så kommer du så småningom inte vilja äta massa pasta, potatis osv. Jag älskar potatis och nu saknar jag det inte ens. De gånger jag fuskar så får jag skitont i magen, ont i huvudet och känner mig bakis.
Mitt råd är att läsa lite böcker innan du börjar så att du sätter dig in lite mer i tänket.