• Duntoffla

**Den stora feta LCHF-tråden**

Gotlänning skrev 2011-07-05 23:26:49 följande:
    NileCity är hur bra som helst, det tråkiga är jag inte kan citera dem lika bra som jag en gång kunde.

Det kanske ger en boost men rent vetenskapligt låter det märkligt men det kanske är så, i motivationssyfte kan jag förstå det för att sen öka och belöna sig själv.

76 kg, det är ungefär vad jag vägde mig när jag mönstrade sen satt jag likt alla tonårskillar igång och lyfte skrot, gick upp till ca 95-100 med blandad fett och muskelkombination men var i fin form, slöt sen att röka, levde osunt och gick upp till nästan 140kg men är nu nere på nästan 120 med LCHF och träning i kombination och still going strong.

Ja, när jag kört mina dagar och förhoppningsvis tappat ngt kilo är jag tillbaka på min vanliga LCHF med max 20 g kolisar om dagen. 

-20 kg är ju riktigt bra! Det är ju bara att inse att man inte direkt har samma kropp nu som när man var i 20-årsåldern. 140 kg är väl inte direkt hälsosamt men det är ju bra att du tappat 20 kg och på väg åt helt rätt håll. Har du något viktmål? 

Hur lång tid har det tagit dig att bli av med kg?

Min kropp verkar vilja ligga på 73 kg då det är vad jag ofta ligger på när jag tränar och äter normalt. Gick upp till 90 kg nu med senaste barnet (första också för den delen) och vill ner till 68-70. Det känns som en lagom vikt för mig som är 174 cm lång. Har som lägst vägt 58 till samma längd och då såg jag verkligen inte hälsosam ut.  

• Duntoffla
    Gotlänning skrev 2011-07-05 23:56:58 följande:
    20 kolisar är en bra nivå, egentligen kan man äta hur mycket som helst med den gränsen om man väljer rätta produkter.

Började vid årsskiftet men skall i ärlighetens namn säga att jag slarvar nu med väl många syndardagar med sommar, öl, god mat och allt men ändå så verkar jag hålla vikten vilket jag nog kan tacka lite halvarslig träning och cykel överallt... nu är jag ju byggd så att bara jag lyfter en stång så sväller musklerna men baksidan på det är ju att om jag sitter still så jäser jag likt en deg och jag vill ju ner i vikt och inte få muskler.

110-115 är målet till årsskiftet iaf och till er tjejer som jagar låg vikt... ni skall ha lite hull annars sticks ni!    
    Haha, sambon gillar kurvigt men man måste ju trivas med sig själv också

Det kan ju vara ett "gissel" det där med att svälla i muskler också. Sambon är likadan, han bygger lätt på sig, särskilt om överkroppen.
    Mitka79 skrev 2011-07-06 00:00:51 följande:
    Gottlänning:blir de en del mejerier då med?

Gav inte upp på direkten som jag trodde o som du avrådde mej ifrån;)  har gått 1 v presis och visst är det en stor omställning från att ha varit kolhydratälskare till nu detta.
    Men känns som det är lite enformigt ätande för mej änsålänge, har inte kommit in i det helt. Men ett Jäkla springande efter smör blir det iaf ;)

Vågen visade -1.4 idag så ngt bra har jag ändå gjort tror jag ;)

Hur många mål äter ni på en dag?
     Jag äter frukost, lunch, middag och ev ngt mellanmål. Särskilt om jag tränar. Jag kan i ärlighetens namn säga att ofta är mellanmålet bara ren vana och ibland är jag inte ens hungrig vid lunch. Gamla vanor sitter hårt...
  • Duntoffla
    yena89 skrev 2011-07-06 01:38:25 följande:
    Grejen är att hon blandade ihop ketoacitos och ketos. Ketoacitos är ett livsfarligt tillstånd som doch mest (eller kanske enbart?) drabbar de med diabetes.
    Ketos däremot är ett naturligt tillstånd för kroppen. Tänk bara på vinterna när man ite hade tillgång till så mkt kolhydrater.

Men anser ändå itne man ska äta fakir eller sktriktare lchf livet ut (om man då int är diabetiker eller måste pga annat såpklart)
    Nej, det stämmer nog. Men shit vad tråkigt det skulle bli utan lite grönt i längden. I alla fall för egen del.
    mamman i skogen skrev 2011-07-06 00:58:50 följande:
    pones gjort på pofiber är ett mycket bra alternativ (jag gör det med betydligt mycket mindre ägg än i orginalrecept) 
     Det ska jag testa någon gång.Köpte pofiber häromdagen för att ha hemma. Oopsies har jag inte heller kommit till skott med heller. 
  • Duntoffla

Det blev 1 pkt bacon och ägglatte till frukost imorse. (ja, det är fortfarande morgon, jag vet men med småbarn känns det som förmiddag redan)  Är förvånad över att ägglatten var så god utan grädden (brukar ha i en msk). Måste bero på att jag tog 2 tsk kokosfett istället för en. Nu är jag mätt

• Duntoffla
    Vuxenpoäng skrev 2011-07-06 07:57:14 följande:
    Halloj! Ketoner är inget farligt, det bildas så fort du äter mindre än 100 kolisar/dag. De bildas för att kroppen bränner fett istället för socker. Även kolhydratätare går ibland in i ketos på natten när de inte fått i sig kolisar på några timmar. De som tror att kolisar är en livsnödvändighet pratar ofta om ketonernas farlighet, men du kan inte äta någon form av LCHF utan att bilda dem, oavsett fakir eller inte!
    Det var inte ketoner som Yena skrev om utan ketoacitos
  • Duntoffla
    FrökenNilsson skrev 2011-07-06 09:19:42 följande:
    "ren" fakir är bara kött och fett (smör,koksfett,bra oljor)

Jag kör min variant o då kanske det kallas UFO (under fem omdagen)
    jag äter
    kött
    fisk
    fågel
    ägg
    smör
    kokosfett
    majjo egengjord)
    dricker kaffe
    kryddor så klart

har kört i 10 dagar nu och tappat 2,4 kg!! Solig
    Jag tror att jag kommer kött i första hand men sedan även lite annat om det kniper. Jag ska bara köra 2-3 dagar eftersom vi sedan reser bort till svärisarna och jag orkar inte strula där utan då får det bli lite mer grönsaker.

2,4 kg är ju riktigt bra! Grattis!

Jag vet att det troligen kommer vara ngt kg i vatten nu i början men bara jag tappar något för att få tillbaka motivationen lite. *lura sig själv* 
  • Duntoffla
    FrökenNilsson skrev 2011-07-06 09:29:34 följande:
    nästan samma här Flört
    1 pkt bacon, äggsmör och kaffe m kokosfett!!

ha en bra dagSolig
    Tack detsamma!

Måste nog åka och köpa mer ägg. Är kaffesugen igen... 
  • Duntoffla
    FrökenNilsson skrev 2011-07-06 09:31:58 följande:
    här va det nog ngt kilo (lr mer) vatten oxå som försvann Flört
    Jo, så är det väl men det är kul att se att det går neråt i alla fall.
    Denebola skrev 2011-07-06 10:59:29 följande:
    En mening man inte skulle höra från en kolhydratätare
  • Duntoffla

Ang kokosfett aka mirakelmedel så tar jag en eller två tsk i kaffet. 3 msk skulle jag nog inte må bra av. Jag har ett från aman prana tror jag det heter. Kostar 119 på hälsokost affär. Har även biofoods för 45 när jag vill ha smaklöst.

Idag börjar äntligen svullnaden i magen släppa efter svullandet i början på veckan. Fakirar ju light nu ett par dagar. Idag ska jag dock vara i stan hela dagen så det får nog bli Lowcarbburgaren på Max även om den har lite grönsaker.

Nu ska jag på ansiktsbehandling. Najs! Flera timmar utan kids kommer göra under för humöret

• Duntoffla

God morgon i tråden

Yena- hoppas att du får ordning på allt och att du snart är tillbaka på lchf om du mår bäst av det.

Rednose- jag höll vikten ganska bra vid mens men om det var ren tur vet jag inte. Förut ökade jag rätt mkt den tiden i månaden. Det kan ju vara att du hamnat u en platå också. Jag gick ner första veckan för att efter två veckor gå upp igen. Tror det är omställningen.

Nu har jag fakirat sedan i onsdags och det är rätt skrämmande att jag gått ner 2 kg. Shit vad jag måste ha bundit vätska efter min utflippade minisemester. ;-o

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**