Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman

**Den stora feta LCHF-tråden**

Kasihi skrev 2011-07-09 16:32:01 följande:
    Var köper ni fläsksvålar som snacks?
    Hemköp, Willys.... Jag hade riktigt svårt att hitta i Tyresö och hittade inga på Gotland...
    Grabbmorsan med 4 killar ☆ www.teskedsmamma.se
  • Teskedsmamman
    Kasihi skrev 2011-07-10 17:35:35 följande:
    Någon som har tips på vad jag kan testa för att må bättre? Vad tänker ni spontant, är det lchf kosten eller är det antibiotikan? Hittar bara att den ska kunna ge diarée, illamående och hudutslag. Inte yrsel, trötthet och diverse
    annat.
    Jag skulle sätta en fet peng på penicillinet faktiskt, samt omställningsproblem... jag känner igen mig i din beskrivning och mådde så där ca 1 mån efter start....
    Maddisen80 skrev 2011-07-10 20:05:27 följande:
    Hej jag kommer inte följa lchf riktigt nu för jag är inlagd på psyket för jag har en enorm svacka hela livet är jobbigt just nu
    Usch då, låter inget vidare, jag hoppas du får bra hjälp nu och lchf finns kvar när du har ork för det igen

Idag festade jag loss på 94 gr vattenmelon Och jag ligger fortfarande inom gränsen på kolhydraterna - 18 gr - jag har skitsvårt att hålla mig mellan 15-20 gr kolhydrater om dagen, hamnar gärna under 10....
  • Teskedsmamman
    Van01 skrev 2011-07-10 22:08:21 följande:
    Vilken jobbig helg! Jag fick mens (blev svullen under veckan, brukade inte bli förut), och ville äta hela tiden. Jag kunde inte avgöra om jag var hungrig eller bara sugen (förut åt jag massor söt när jag hade mens), åt bara mat som är ok men lite för mycket, och jag gick upp 1kg :(
    Jag går upp 1-2 kg innan mens som sedan försvinner av sig själv, man drar på sig vätska....
  • Teskedsmamman
    Neisti skrev 2011-07-11 16:08:09 följande:
    Gick ner ca 1, 8 första veckan.... nu har jag snart ätit så här i två veckor, men det händer inget just nu... brukar man inte tappa mest de första veckorna?? Blir bara så less när det står helt stilla... Är skitduktig tycker jag själv, äter ofta, och tränar lite oxå.. (mer försiktigt än vanligt, då kroppen inte är van) Men hur länge kan det stå still??=(
    Kolla upp på matdagboken hur du egentligen ligger till, jag tyckte jag också åt bra och det visade sig att jag åt uppåt väggarna...

Idag har jag ätit 3 mål. 1 mellanmål i form av kaffe/ägg/kokosfett och ikväll blir det en påse fläsksvålar *beroende*
  • Teskedsmamman
    Neisti skrev 2011-07-11 16:40:40 följande:
    matdagboken?? ok, ska söka på det, vet inte riktigt vad det är.. =)
    jag är skitmycket ägg, (har höns=)  äter även kokosfett tre skedar om dan, på morgonen tar jag omega 3 istället dock...
    Vet inte om jag äter för mycket jordgubbar, kanske?? =)
    www.matdagboken.se har jag för mig, det man behöver för att ha koll är gratis.

Jordgubbar innehåller 8,3 gr/100 gram, så du kommer snabbt upp i stora mängder kolhydrater med jordgubbar.
  • Teskedsmamman
    Gotlänning skrev 2011-07-11 19:07:02 följande:
    Wait! What!?... Fläsksvålar, färdiga/påse som du skrev eller hemmagjorda?

Länk på produkt eller recept kräves å det bestämdaste!

Jag är sucker för Gammeldaw´s fläsksvålar (danskt?) och de ser ut så här
    dayviews.com/teskedsmamman/490491463/
    Det är 75 gr/påse och de kostar iofs lika mycket som i de påsarna som det är 160 gr men de här är såååå mycket godare!!
  • Teskedsmamman
    Gotlänning skrev 2011-07-11 19:34:45 följande:
    Ahhh, tackar för länken då jag är en sucker för dem goda som ligger under en grislampa? i vissa affärer men dem är som att äta rent socker, dessa ser ut som the real thing..

Tackar, Tackar! Glad 
    De här är fläsksvål, salt och 2 st e-nummer antioxidationsmedel... De innehåller 30 gr fett, 44 gr protein och 1 gr kolhydrater *yey*

*mumsar*
  • Teskedsmamman

idag käkade jag skinkaskivor med en röra av tonfisk, ägg (kan ju uteslutas ), majonäs och aioli....

Ibland blir det gårdagens middag till frukost om jag har över, imorgon blir det kycklingklubba till frukost

• Teskedsmamman
    Majmamma08 skrev 2011-07-12 09:37:47 följande:
    Hej

Recept på LCHF-pannkakor sökes...kände att det var liiiite för många sidor att leta igenom i den här tråden! ;) Hoppas att jag inte är till besvär! ;)
    Jag gjorde precis nu!

1 ägg
    1 dl grädde
    1 msk husk
    1 msk pofiber

Jag brukar micra lite hallon och mosa, i med lite sockerersättning och så vispad grädde till.

Just nu är jag mätt som satan!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**