jeng skrev 2011-06-02 11:57:49 följande:
Som sagt, prova äggmjölk och se om det kan funka. då mättar ju kaffet också. annars vet jag flera här som haft jättemycket mjölk, men som dragit ner på det och det har gått jättebra rent smakmässigt. sen kanske magen inte gillar det, men då ska man ju i ärlighetens namn inte dricka kaffet bara för att man kan rädda magen med mjölk :-P
lite samma som att många som börjar med lchf absolut inte kan äta 70% choklad. ett par månader senare knaprar dom 90% för allt annat smakar socker
Jag är en av de som gått från 50/50 på mjölk/kaffe till ägglatte eller en skvimp grädde om jag har nåt alls i...
Jag gör mitt kaffe/telatte på hett kaffe/te, kokosfett och 1 ägg... gula och vita. Jag dricker kanske 1 kaffe på morgonen och 1 te på kvällen... däremellan äter jag inte rått ägg... Känns som att det blir att slänga väldigt mycket vita i så fall.
Jag är lite orolig för vad svärmor och svägerskan ska säga när vi hälsar på dem om 2 veckor, jag kommer fortsätta så gott det går med lchf under tiden och får väl helt enkelt säga att jag går på GI eftersom det tydligen är mer accepterat än lchf(?)