Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman

**Den stora feta LCHF-tråden**

Det här känns som en tråd för mig gick på GI 2007-2009 när jag blev gravid och inte kunde äta annat än kolhydrater, men tack vare mina gener gick jag ändå inte upp mer än 6 kg under graviditeten!

Nu har jag tagit tag i vikten och går saknar nedåt och blandar GI och LCHF friskt, fast jag ligger mer åt LCHF än Gi... gjorde de här igår

www.teskedsmamma.se/2011/03/lchf-brod.html

Är -4.6 kg än så länge, har invägning på fredag morgon varje vecka eftersom lördagen är lite "fridag", vilket gör en viktminskning på blygsamma 0.3-0.5 kg i veckan....

Grabbmorsan med 4 killar ☆ www.teskedsmamma.se
  • Teskedsmamman
    yena89 skrev 2011-03-21 22:00:55 följande:
    Herre förlåt mig ty jag har syndat :(
    Skulle till citygross och köpa fläsksvålar och fick veta att dom inte längre får in dom. Så gick vi till Lidl och där fanns det inte heller. Då blev jag jätte ledsen plus att jag imorse hade +3kg på vågen trots att jag legat under 10g dom senaste dagarna :( Så jag vart deppig och vi köpte chips, mini-pizzor, kex och choklasfyllda croissants eller hurfan dom jävlarna stavas :(

Nu kom jag iofs på att mensen är på ingång och det förmodligen är drf jag gick upp men endå :/ Det blir ju fakir denna vecka men ska dra ner lite på fettet imorrn så hoppas jag att jag inte går upp nåt mer.

Och till helgen ska jag vara barnvakt hos morbror och där äts det fettsnålt och snabba kolhydrater. Dom vet om hur jag äter och försöker anpassa maten till mig men det brukar mest bli ägg där för mig endå. Bara jag slipper steka i margarin denna gång.

Nej usch. ingen bra dag idag >.< Så nu ska jag nörda mig och spela data-spel och äta chips >.<
    På det igen! Att falla av tåget är bara mänskligt och man är inte misslyckad för det, tryck nu i dig så du är färdig att kräkas och så är det en ny dag imorgon

Jag råkade trilla över en bit av makens nybakade sockerkaka idag, och blev stolt över att det bara blev en bit!
  • Teskedsmamman
    helene306 skrev 2011-03-24 15:34:07 följande:
    Lchf och amning funkar kanon! Jag upplevde att dottern höll sig mätt längre och ammade kortare stunder. Jag tycker dock inte man ska köra superstrikt utan hålla sig på minst 50 g kolhydrater eller mer. Köra strikt kan man göra sen.

Angående din sambo: Laktosfritt alternativ?
    Laktosfritt fungerar bara om man är laktosintolerant, om det visar på allergistester så är det allergi mot mjölkprotein och det är en helt annan sak, då kan man inte äta några mjölkprodukter alls... Vi är laktosintoleranta hela familjen och det finns bara mellanmjölk *sur* jag funderar på att fetta upp den med lite grädde...
  • Teskedsmamman
    helene306 skrev 2011-03-24 17:45:34 följande:
    Du kommer inte explodera, lukta illa vet jag inte men du kan stå still i vikt. Kroppen behöver fettet för att komma igång med fettförbränningen.
    Och jag som tyckte att en self-exploding lät kul, nåja..
    Men då kan det förklara ett och annat... har haft problem med viknedgången då jag i princip bara gått ner det jag ätit upp mig på lördagens gottepåse... 
    Ny invägning imorgon, och så på söndag blir det fett, fett, fett.... får väl ta vispgrädde i kaffet istället för mjölk.... och köpa kokosfett kanske...
  • Teskedsmamman
    Denebola skrev 2011-03-24 21:12:48 följande:
    Passar på att tipsa om Kung Markattas 125 g (tror jag) kokosoljeburk, den funkar att ta med sig om man far bort, är liten nog. Så har man alltid sitt fett. T.ex. om man blir bjuden på fettsnål mat med kaffe efter, så kan man styra upp fettintaget på så vis.
    Var hittar jag den?
    helene306 skrev 2011-03-24 21:14:36 följande:
    Skippa mjölken i kaffet. Det blir många kolhydrater (1 dl=5 g) och ta vispgrädde istället (mer fett och mindre kolhydrater) Kokosfett är ett annat bra alternativ. 100% fett och inga kolhydrater
    Njae, SÅ kolhydrathysterisk är jag inte att jag inte kan dricka 1 dl mjölk om dagen... Men tänker nog blanda vispgrädde och mjölk eftersom jag bara kan dricka mellanmjölk... och då för fettet, inte kolhydraterna... Jag går på GI egentligen men har hämtat mycket som t ex "bröd" från lchf... Jag dricker inte mjölk i annat än kaffet.
  • Teskedsmamman
    Denebola skrev 2011-03-24 21:55:21 följande:
    Jag har hittat den i hyllan med "världens mat" på ica och bland oljor på City Gross.
    Ok, två affärer jag vägrar sätta foten i men jag får väl göra undantag ska kolla upp lokala affären, det mesta finns där
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**