Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jodå, han har lugnat ner sig, och nu har så klart nr 3 blivit kräksjuk... Jag räknade snabbt ut att maken har sett barnen ca 8-10 timmar sedan den 19 maj...

Grabbmorsan med 4 killar ☆ www.teskedsmamma.se
  • Teskedsmamman
    Faile skrev 2011-05-29 13:20:47 följande:
    Varje gång någon säger ( vilket händer iaf några gånger i veckan )  att hjärnan behöver kolhydrater för att fungera, så svarar jag bara att,
     "jag vet ju inte hur din hjärna funkar, men min klarar sig alldeles utmärkt utan lasagneplattor och skogaholmslimpa".

Har man tur inser de själva hur dumt deras påstående låter.
    Jag brukar säga att "jag ger min hjärna vettiga kolhydrater istället för godis, bröd, potatis och pasta, och läs på vad det är du uttalar dig om så behöver du inte framstå så korkad"
  • Teskedsmamman
    lillabebben skrev 2011-05-29 13:31:09 följande:
    En bekant till mig började med lchf när hennes tvillingar som hon helammade var bara nån månad gamla. Hon helammade alltså i sex månader och höll sig ganska lågt på kolhydraterna och hennes barn blev ändå runda o goa o hon mådde super Jag ammar också men det kanske inte räknas då min tjej är snart 11 månader. Hon var 9 månader när jag började med lchf och jag har inte märkt att det påverkat amningen negativt i alla fall.
    Jag började när min kille var *funderar* pja 7 mån säkert, och min produktion har inte förrändrat sig mer än att han blir mätt snabbare på mjölken...
  • Teskedsmamman

Back on track och även min man börjar fundera så smått på iaf GI.... Han rasade 8 kg på en vecka förra gången och bara pga lathet så slutade han och gick upp allt igen...

Han vill INTE börja på lchf för det verkar för avancerat men GI fas 1 är helt ok... Han blev lite ställd när jag sa att det är i princip samma sak...

Så vi får se här hur det blir

Det är märkligt hur deppad och ur gängorna man kan vara, och funderar på om det är värt att vara gift när man ändå är i princip ensamstående ändå... och så räcker det med att uschlingen kommer hem för att allt ska bli bra igen, ibland är det märkligt.

• Teskedsmamman
    Southern Belle skrev 2011-05-29 20:09:41 följande:
    Menar givetvis MJÖLKPRODUKTION och inget annat!

Tänk om man kunde öka på sin egen bröstproduktion..! Det hade jag behövt!!! Mina fettdepåer har tömts även i brösten som inte ser så pigga och glada ut längre...............

Jag har gått ner på hela kroppen förutom tuttarna
  • Teskedsmamman
    Faile skrev 2011-05-29 21:00:55 följande:
    Jag har gått ner 9kg och minskat överallt, utom brösten som gått UPP en hel kupstorlek!
    Absolut Icke önskvärt då de redan var stora. Hade gärna minskat ett par kupor Demon
    Jag är rätt glad att de stannar på D, räcker i storlek och ger mig en snygg kontur
  • Teskedsmamman
    millchan skrev 2011-05-29 21:21:59 följande:
    Jag skulle vela baka nåt gott bröd men det verkar inte vara det lättaste här, kokosnötsmjöl är jätte dyrt och mandelmjöl hittar jag inte så har nån nåt bra tips på bröd som är bra och man kan få tag på nåt mjöl-aktigt att baka med, har väldigt dålig ekonomi så gärna inget jätte dyrt!

Och en fråga till, vill ha tips på vad man kan äta till kött, fisk, kyckling förutom kokta/färska grönsaker, för som det är nu som har vi bara haft det till maten och det börjar bli lite enformigt!

Jordnötsmörbullar! Mumsiga! Tror recept finns i recepttråden.

Idag käkade jag Stekt Halloumi till min lax + hollandais, och lite babyspenat...
  • Teskedsmamman
    katja74 skrev 2011-05-30 08:11:28 följande:
    Hej tråden! Vad äter ni till frukost? Är trött på baconomelett nu.
    Ägglatte, telatte (samma som ägglatte men med te istället för kaffe)
    2 kokta ägg med majo, stenbitsrom ech ett par droppar citron, eller
    2 kokta ägg + 30 gr smör mosat eller
    2 skivor kokt skinka med philadelphia

-----------------------------------

Gör ett snabbt inlägg innan jag återgår till min bloggdesign Jag är uppe på 71 kg igen *suck* men tillskriver det "peakning" efter fredagens godis, rostade mackor och vad det nu var mer jag åt...
    Dessutom är det en vecka kvar till mens...

Men i alla fall.... jag läser allting och jag finns här i bakgrunden, är man ensam hemma med 4 barn varav ett anser sig vara i en väldigt klängig ålder så finns det minimalt med tid för datorn...
  • Teskedsmamman
    Fiaz skrev 2011-05-31 12:37:00 följande:
    Tänkte göra panerad torsk ikväll, fasligt sugen på fisk! Men behjöver tips på paneringen, hittar inte så bra recept Rynkar på näsan
    Hjälp mig
    Pofiber? kokos kan fungera på olika fiskar t ex... mandel?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**