**Den stora feta LCHF-tråden**
Kan det vara att blodsockret inte är riktigt på topp eller är det bara att semestern börjat o man slappnar av?
En sak är klar i alla fall...
Maskindiskmedel.... är INTE bra att äta... vilket min 1-åring fick erfara och vi har ikväll åkt ambulans, blivit snudd på inlagda för att sedan bli hemskickade pigga och krya....
Så nu kan jag det....
Jag blir tokig!! Hur sjutton ska jag hålla mig till 90 gr proteiner om dagen utan att svälta ihjäl? Jag är hungrig jämt känns det som när jag kommer ner på 90 gr...
Jag kan ha "rester" kvar sedan semestern att jag vill äta mycket så jag får väl stå ut några dagar till så får vi se... Jag hamnar alltid på 120-130 gr/dag...
Men annars ligger jag bra i procenten....
Jag tillhör de som går upp i vikt om jag inte räknar, det blir alldeles för mycket om jag ska äta när jag är hungrig och äta tills jag är mätt.... är det nåt jag kan så är det att äta...
Jag låg totalt fel i maten, trots att jag följde alla råd här inne och det upptäckte jag när jag började väga och föra matdagbok...
Idag har jag komponerat en perfekt matdag! 130 gr fett, 91 gr protein och 11 gr kolhydrater! och jag har ändå lite kvar som jag ska äta....
Tack vare att jag höll mig på "mina" siffror igår så är jag åter igen nere under 69 kg *woho* 68.9 för att vara exakt, men jag tror jag tar mig över 69 imorgon igen för jag kommer ha liiite mycket proteiner/fett idag... Maken gjorde middag och det var SÅ gott!! Stekt vitkål och spareribs
Ikväll blir det ett glas vin också, maken kommer inte hem förrän tidigast söndag kväll så jag är ensam igen i helgen...
Hårt hållna siffror = vågen fortsätter nedåt!
Idag stannade vågen på 68,7 kg när jag gick upp, jag började virka och glömde att äta frukost = var inte hungrig, och när lillkillen ville sova middag så sov jag också ett par timmar = vågen stod på 68,2 när jag vaknade, men det tror jag är ren vätskeförlust så jag räknar första vikten som dagsvikten :)
Så veckans invägning visar på -0,6 kg, ganska lagom eller? Man säger väl 0,5-1 kg i veckan?
Välkommen hem Moiraine! Jag känner igen det där med återfall under semestern