P28 skrev 2011-03-10 22:30:04 följande:
Hej alla fina LCHF:are! Nu har jag smygläst i ett par veckor, så det är väl inte mer än rätt att ge mig tillkänna
Har käkat LCHF i snart två veckor och det funkar ganska så fint! Ser det som ett sätt att leva/äta, och väger mig inte alls. Varken före eller under tiden.. även om syftet självfallet är att gå ned i vikt! Jag tror att jag har runt 25 kilo att gå ned till min vanliga vikt.
Har fuskat med 70% choklad, nötter, gammeldags mjölk i kaffet & kokostoppar LCHF-style under denna tid, mest för att stävja mitt enorma godissug. Det har fortfarande inte försvunnit! Kanske på grund av detta fusk ?
Mår annars bra, och magen är mindre svullen och hyn superfin. "Problemet" är förmodligen att jag misstänker att jag äter för många kolhydrater i form av chokladen, bröd (pones och LCHF-scones) och nötterna... Med lite inspiration från er så hoppas jag på att kunna lägga mig runt 20 gram kolhydrater utan att känna att livet är alltför tråkigt
Annars; Gift ekonomstudent i storstad, inga barn, men hund!
Ja, jag skulle tro att du underhåller suget genom "fusk". Testa att köra ganska strikt, men ändå så att du känner att du klarar det, i säg - 1 månad. Därefter kan du kanske testa "tillåtet" fusk (90% choklad, lchf-bounty osv) och se hur det går med suget.
Men skippa mjölken, det drar lätt iväg med kolhydraterna. Pones ger inte särskilt många carbs, ca 2 gram/bulle - så om du inte vräker i dig är det ingen fara.