• Linda1976
    MrsQuitaz skrev 2011-03-05 16:54:23 följande:
    Good for you!

Här hemma äts det godis idag, och varje lördag. Jag är faktiskt sugen på det även om jag tidigare inte varit så förtjust i just lösgodis.
    Ja, jag ska ju inte hyckla  - det hade varit SÅÅÅ lätt att smaka en bit. Men jag vet vart det leder. Till en HEL påse. Och ½ påsen chips som just nu ligger i skåpet och är helt ointressant.
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976

Ja.... Då kommer receptet en gång till för KAYAs skull dårå

Jag har haft i 1 ägg extra för att höja proteinhalten något... Även testat med kardemumma till semlor - funkar också. Jag brukar som sagt göra 8-9 bullar eftersom de är mäktiga. SOm frukost äter jag oftast 2, men som mellanmål eller social fika, räcker 1!
    LCHF - Pones (godaste LCHF-brödet!) För 6 personer.

Detta är ett recept på pones som jag själv har optimerat för att få det så likt "riktigt" bröd som möjligt. Smakar som scones i en LCHF-mun!
    6 bröd = 2,6 g kolhydrater per bröd.
    LCHF - Pones (godaste LCHF-brödet!)
    Källa: Egentagen bild
    Uppladdad av: joolsbaddy

Ingredienser 3 dl pofiber
    2 tsk fiberhusk
    2 tsk bakpulver
    Lite salt
    250 g kesella
    1 ägg
    50 g smält smör
    En skvätt grädde (ca ½-1 dl)

Gör så här
    Sätt ugnen på 200 grader.

Smält 50 gram smör. Blanda ihop torrvarorna.

Fördela i Kesella. Blanda i ett ägg. Blanda i det smälta smöret och en skvätt grädde!

Låt stå och fiberhusken svälla i 10-15 minuter (annars kan du få magknip). 

Knåda ihop 6 bullar och lägg dem på en bakplåtspappersklädd plåt.

Grädda i ca 15-20 minuter i mitten/nedre delen av ugnen.

• Linda1976
    Kaya skrev 2011-03-05 18:30:49 följande:
    PS Linda menar du att du brukar köra 2 ägg istället för 1 ägg som det står i receptet?

Eller att du kör med 1 ägg fast det egentligen inte ska vara något ägg alls?

K
    1 ägg är det i originalreceptet jag hittade på matklubben. Jag slänger oftast i 2.
  • Linda1976

Helene: 

Helt ärligt - jag hade gett bort LysMelken till nån som äter dem med gott samvete. Eller ta med dem till jobbet! Det brukar jag göra... 

• Linda1976
    helene306 skrev 2011-03-05 19:12:59 följande:
    Men jag har ingen att ge bort till och något jobb har jag inte. Jag är föräldraledig. Men hallå, maken kan ta med till sitt jobb! Problem solved Tack!
    Haha, just like that. Jag hade själv inte klarat ha favvogodis hemma (Turkisk peppar och Toblerone i mitt fall). Om min sambo vill ha godis hemma får han köpa sånt med nötter i (som jag inte tål). Det är konstigt med mandel. I Toblerone och Dajm har jag alltid tålt det i, men absolut inte som kakfyllning eller i typ glögg - då kliar det i halsen. Undrar om det har att göra med tillagningen.... 
  • Linda1976

Smarrigt!! Bästa räksalladen som passar fint på Pones:

räkor (helst handskalade)
    hälften majjo, hälften vispad grädde
    finhackad färsk dill efter smak.

ÅH SÅ GOTT. Ingen peppar eller salt, inget annat. 4 ingedienser som tillsammans skickar en till mathimlen.  

• Linda1976

Testade chokladbollarna ur Bakglädje med lchf (tror jag den heter, den orangea kokboken). Fy fan - de smakade röven. Och jag vet inte, men jag tyckte dessutom att de kliade lite i halsen, men jag har aldrig reagerat på sesam eller kokos förut.... Hm. De smakade salt och smörflottigt och all sesam bara fastnade i tänderna. Nä urk... 

Det är det enda receptet jag testat från boken, då jag ju faktiskt äter lchf för att bli av med sockersuget, inte underhålla det med substitut - men ibland är det roligt att "leka vanligt fredagsmys"

Ang Bake-Pro: Vad har ni det till? Finns det i vanliga butiker eller bara på nätet? 

• Linda1976
    trazzlan skrev 2011-03-05 21:13:21 följande:
    Skulle mysa till det med en chokladbit till vinet...den var av 85% och jisses vad kärv Hoppar nog de kollisarna och hittar på ngt annat
    Jag tycker Lindts 90% är godare än 80,85,86 - inte alls det där bittra.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**