-
-
-
Ja, jag ska ju inte hyckla - det hade varit SÅÅÅ lätt att smaka en bit. Men jag vet vart det leder. Till en HEL påse. Och ½ påsen chips som just nu ligger i skåpet och är helt ointressant.MrsQuitaz skrev 2011-03-05 16:54:23 följande:Good for you!
Här hemma äts det godis idag, och varje lördag. Jag är faktiskt sugen på det även om jag tidigare inte varit så förtjust i just lösgodis. -
Ja.... Då kommer receptet en gång till för KAYAs skull dårå
Jag har haft i 1 ägg extra för att höja proteinhalten något... Även testat med kardemumma till semlor - funkar också. Jag brukar som sagt göra 8-9 bullar eftersom de är mäktiga. SOm frukost äter jag oftast 2, men som mellanmål eller social fika, räcker 1!
LCHF - Pones (godaste LCHF-brödet!) För 6 personer.
Detta är ett recept på pones som jag själv har optimerat för att få det så likt "riktigt" bröd som möjligt. Smakar som scones i en LCHF-mun!
6 bröd = 2,6 g kolhydrater per bröd.Källa: Egentagen bild
Uppladdad av: joolsbaddyIngredienser 3 dl pofiber
2 tsk fiberhusk
2 tsk bakpulver
Lite salt
250 g kesella
1 ägg
50 g smält smör
En skvätt grädde (ca ½-1 dl)
Gör så härSätt ugnen på 200 grader.
Smält 50 gram smör. Blanda ihop torrvarorna.
Fördela i Kesella. Blanda i ett ägg. Blanda i det smälta smöret och en skvätt grädde!
Låt stå och fiberhusken svälla i 10-15 minuter (annars kan du få magknip).
Knåda ihop 6 bullar och lägg dem på en bakplåtspappersklädd plåt.
Grädda i ca 15-20 minuter i mitten/nedre delen av ugnen.
-
1 ägg är det i originalreceptet jag hittade på matklubben. Jag slänger oftast i 2.Kaya skrev 2011-03-05 18:30:49 följande:PS Linda menar du att du brukar köra 2 ägg istället för 1 ägg som det står i receptet?
Eller att du kör med 1 ägg fast det egentligen inte ska vara något ägg alls?
K -
Helene:
Helt ärligt - jag hade gett bort LysMelken till nån som äter dem med gott samvete. Eller ta med dem till jobbet! Det brukar jag göra...
-
Haha, just like that. Jag hade själv inte klarat ha favvogodis hemma (Turkisk peppar och Toblerone i mitt fall). Om min sambo vill ha godis hemma får han köpa sånt med nötter i (som jag inte tål). Det är konstigt med mandel. I Toblerone och Dajm har jag alltid tålt det i, men absolut inte som kakfyllning eller i typ glögg - då kliar det i halsen. Undrar om det har att göra med tillagningen....helene306 skrev 2011-03-05 19:12:59 följande:Men jag har ingen att ge bort till och något jobb har jag inte. Jag är föräldraledig. Men hallå, maken kan ta med till sitt jobb!
Problem solved
Tack!
-
Smarrigt!! Bästa räksalladen som passar fint på Pones:
räkor (helst handskalade)
hälften majjo, hälften vispad grädde
finhackad färsk dill efter smak.
ÅH SÅ GOTT. Ingen peppar eller salt, inget annat. 4 ingedienser som tillsammans skickar en till mathimlen.
-
Testade chokladbollarna ur Bakglädje med lchf (tror jag den heter, den orangea kokboken). Fy fan - de smakade röven. Och jag vet inte, men jag tyckte dessutom att de kliade lite i halsen, men jag har aldrig reagerat på sesam eller kokos förut.... Hm. De smakade salt och smörflottigt och all sesam bara fastnade i tänderna. Nä urk...
Det är det enda receptet jag testat från boken, då jag ju faktiskt äter lchf för att bli av med sockersuget, inte underhålla det med substitut - men ibland är det roligt att "leka vanligt fredagsmys"
Ang Bake-Pro: Vad har ni det till? Finns det i vanliga butiker eller bara på nätet?
-
Jag tycker Lindts 90% är godare än 80,85,86 - inte alls det där bittra.trazzlan skrev 2011-03-05 21:13:21 följande:Skulle mysa till det med en chokladbit till vinet...den var av 85% och jisses vad kärv
Hoppar nog de kollisarna och hittar på ngt annat