• Linda1976

**Den stora feta LCHF-tråden**

jeng skrev 2011-03-23 08:49:50 följande:
    Kan rapportera att mina sesamknäcken är krispiga och jättegoda även efter en natt i kylskåp i påse! MUMS!

Linda, Har du testat shirataki? Jag är en pastamänniska och jag älskar verkligen nudlarna! Vilken räddning! Just nu blir det ju inte så mycket köttfärssås dock iom att jag äter så strikt, men förut gjorde jag det ofta! 
    Det har jag icke. Jag fick för mig att det var ganska mycket carbs i dem iaf.. och ganska mycket fusk? Rätta mig gärna om jag har fel

Var har du köpt dem? 
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976
    yena89 skrev 2011-03-23 15:30:24 följande:
    Tror jag frågade om glassen innan men vet inte om jag fick nåt svar.
    Jag har svårt att tro att den bara innnehåller 0,5g/100g. Menar han inte bara sockerarterna?
    För han använder ju grädde och allt och även om den är laktosfri innehåller den ju kolhydrater för Valios har 3g/100g så.
    Vägrar tro att den totala kolhydratsmängden är 0,5g/100g!! Förvånad
    Nej, det låter högst orimligt. Tyvärr!!

Hm, ska man våga beställa de där nudlarna då... Jag är så konsistenskänslig, gillar eg bara Barilla spaghetti, färsk tycker jag är för sladdrig LCHFbutiken har inga - de är slut, Bodystore har däremot... 
  • Linda1976

Jag åt som sagt 100 gram cf och 50 gram hallon =5 gram carbs imorse ca kl 8. Det är fika på jobbet ca 10.30 då var jag inte jättehungrig, men lite sugen, så jag åt en bit rawfoodkex med gräddost. Det höll jag mig på till kl vad 14.30 - då blev det crepes med bacon/köttfärssåsfyllning. 

Frågan är om jag till frukost ska försöka hålla mig till typ te m kokosfett och sen fika på jobbet - för det blir ju dubbel frukost på nåt vis, som inte behövs direkt.... Men jag klarar mig inte från 8 till 14,30 heller - det blir liiiiite länge...

I-landsproblem, men ändå! 

• Linda1976
    Nikhita skrev 2011-03-23 14:33:50 följande:
    Nån som gjort biffar på fläskfärs? Är det gott?
    Nej, jag gör alltid på nöt - det blir godare. Fetthalten fixar jag med smör! I Skåne finns skinkfärs, den är kanon . Tyvärr har jag inte sett det i Göteborg, jag frågade på Maxi en gång och hon visade mig fläskfärs.. jag bara : Eh nä.. SKINKFÄRS är inte samma sak som fläskfärs, era tards (sa jag inte, men nästan).

Ibland saknar jag Skåne extra mycket.  
  • Linda1976

Denebola: Ja, jag får prova! Undrar om de finns i nån butik i Göteborg - nån som vet? Annars får jag beställa!

• Linda1976
    Denebola skrev 2011-03-23 15:50:50 följande:
    Kan du inte förklarar för en tard vad skinkfärs är? Är den rökt på något sätt, eller är det gjort på bara av rumpestumpen på grisen?
    Den är gjord på grisgump ja Helt ljusrosa och inte alls vitprickig av fett. Mycket god till typ skinkburgare osv. Blir inte alls den här grissmaken som fläskfärs. Kanske att det går att få tag på på Saluhallen eller så, men ICA Maxi som ändå har egen chark borde ju ha koll.
  • Linda1976
    Denebola skrev 2011-03-23 15:56:21 följande:
    Du kanske kan be dem mala ner lite skinkstek (?) åt dig i charken då?
    Ja, det skulle jag förstås kunna Hittills jag har bara muttrat lite och tagit nötfärs istället
  • Linda1976
    Annanym skrev 2011-03-23 16:58:31 följande:
    Är det någon som testat Stevia? Kontra Sukrin? Har själv inte använt något av det, men kanske ska ge mig ut på "marknaden" snart. Jag har ställt frågan förut utan att få svar, så nu hoppas jag att nån kanske har nån kommentar.
    Nix. Däremot så har jag testat sukrin, både vanligt och som florsocker. Tycker det är kanon, så jag känner inget behov av nåt ännu bättre Annars är jag ofta på jakt efter "det ultimata"
  • Linda1976
    Knasis skrev 2011-03-23 18:20:10 följande:
    Tips på nåt gott att blanda i creme fraiche som kall sås till stekt kött??
    sambal oelek, finhackad rödlök och lite majjo

persilja, vitlök

• Linda1976

Flickor!! Jag har vidareutvecklat THE kladdkaka, om nån minns den.

4 ägg
    60 gram 90% Lindts (innehåller bara 14gram carbs/100 gram)
    60 gram smör
    1 dl (ca 50 gram) jordnötsmjöl (köpt i indisk affär, funkar säkert med annat nötmjöl, men jag tål ju bara jord-)
    ½ dl Sukrin
    1,5 msk fiberhusk

Vispa äggvitan hårt.

Smält smör och choklad. Blanda ner chokladsmöret och resten av ingredienserna i äggvitorna. Kör på låg hastighet med elvisp tills smeten är slät och chokladen blandat sig.

Min kaka stod inne först 15 minuter i 150 grader (samtidigt som en kaka av standardmodell), och sen ytterligare ca 10 min i 200 grader. Detta kanske man kan labba med lite....

Det blev en alldeles perfekt lagom kladdig i mitten och god kaka!! Tjohoo!! Och dessutom NYTTIG. Helt sjukt.  

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**