• tiiitti

**Den stora feta LCHF-tråden**

Gör det någon skillnad att träna på lchf? (för viktens skull menar jag då?,) gör det någon skillnad på vikt nedgången eller de spelar kvitta?

• tiiitti
    Martina 76 skrev 2012-08-12 21:27:42 följande:
    Klart det gör skillnad viktmässigt att träna. Du ökar ju förbränningen både under och efter träning.

Ett hårt träningspass, typ spinning, bränner ca 600 kcal, men inkluderar du efterförbränningen kommer du upp i ca 2.000 kcal.  

Hur är det med ett springpass direkt på morgonen innan frukost?
  • tiiitti
    Martina 76 skrev 2012-08-12 21:42:02 följande:
    Ur vilken aspekt då menar du?

för viktras menar jag. om man bränner mer av att träna på fastande mage direkt när man vaknar. eller spelar kanske ingen roll..
  • tiiitti
    Martina 76 skrev 2012-08-12 22:51:58 följande:
    Jag vet faktiskt inte. Jag skulle tro att även det är en "myt" som inte gäller om man inte äter kolhydrater - då har du ju alltid hög förbränning och inte en massa kolhydrater som måste förbrukas innan kroppen kan gå loss på fettdepåerna. Gör det du mår bäst av. Jag gillar att träna på fastande mage.

Ja jag misstänkte också det. Men bränner man mycket av att springa annars?
  • tiiitti
    Gladskit skrev 2012-08-13 11:03:13 följande:

Löpning bränner bra! En timmes löpning för mig brukar hamna på mellan 6-700 kcal beroende på tempo och intensitet.

Ja men iomed lchf inte handlar om kcal (iaf inte när man äter dom) så trodde jag inte de spelade någon roll om man gjorde av med dom heller (för vikten skull) känns konstigt man inte går upp fast man äter mycket kcal, men att man skulle gå ner om man tränar bort några
  • tiiitti

Nu har jag kört fakir i 2 veckor, och börjar tröttna rejält på att vara så strikt. Har hittills varit tvungen att vara så hård för att gå ner i vikt. Men med risk för att tröttna ¨på lchf helt å hållet, tänkte jag börja införa lite mer, men vet inte vad jag ska våga föra till. är grädde dåligt? vilka grönsaker klarar ni äta?

• tiiitti

På något vis har jag fått för mer att jag är mer känslig mot grönsaker än mot mejeri.
    Bär tål jag inte alls. å 70%choklad kan jag absolut inte äta, så sådan lyx för jag va utan för all framtid, haha     

• tiiitti

ja jag tänkte börja införa grädde. med grädde kan man göra rätt många fler rätter, så man får lite mer variation än vad jag haft nu på fakir. Är bara så rädd vågen ska börja gå uppåt igen. blir så knäckt av det. Tål du grädde, eller du utesluter all mejeri?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**