• tiiitti

**Den stora feta LCHF-tråden**

Suck, upp 800 g sen igår... och då går jag på fakir!!! fy vad jag hatar min kropp. Förstår inte hur jag ska äta för jag ska gå ner.

Vilket är det effektivaste sättet för er viktnedgång?

grönsaker?mejerier? ingen frukost?      

• tiiitti

Någon som vill hjälpa mig att svara på detta!!!

Jag har ju gått på LCHF sen 1 Mars. Gått ner sammanlagt kanske 2 kg, (ner ibland upp igen, ner,upp,ner hela tiden)

Första månaderna åt jag "vanlig" LCHF utan resultat.     Provade då utesluta mejerier,nötter,choklad,vin... gick ner lite, sen ingenting på flera månader. Körde fakir. gick ner 1-2 kilo, men upp det direkt igen när jag börja äta vanlig LCHF.

Provade MBC till frukost en vecka, utan att gå ner..   Nu provat fakir igen. upp lite igen..

alltså vad ska jag göra?? 6 månder utan resultat.

Och jag har 20 kilo att gå ner. väger 83 nu, vägde 73 kilo när jag blev gravid för lite mer än ett år sen.. så de finns ju att ta av.   

Funderara lite såhär... kanske jag är fett känslig??? ska jag prova dra ner på fettet och upp lite på KH?? eller de skulle bara göra detta värre?  

• tiiitti

Idag började jag yttligare en ny variant av lchf. (sista altenativet nu tror jag)

Mer KH mindre fett.

Så blev ingen msk koksfett till frukost.

Utan 2 skivor lavkarbobröd och en burk makrill i tomatsås.

lunch blir något kött, med sallad,grönsaker (kanske en halv avokado för lite fett, men inte massa extra att dränka maten i)

får ge detta nya några veckor, och hoppas på resultat. Annars får jag bli en evig tjockis....           

• tiiitti
    Ninis skrev 2012-09-13 10:19:16 följande:

Jag instämmer. Det är många som är alldeles för otåliga

Jag tycker inte jag är otålig. Gått ner 3 kilo sen när jag födde barn i januari, och då hade jag gått upp 25 kilo under graviditeten. i maj, juni var jag fortfarande tålig. men nu börjar jag bli väldigt trött på att de inte släpper för mig.
    Jag äter inte helt utan fett, men jag tänker inte överdriva ( skeda i mig koksfett, eller en frukostMBC) äter oliver,avokado,bra med stekfett när jag steker, lite olja på salladen. 
  • tiiitti

nej ingen riktig träning. men dagliga promenader med barnvagnen. och 1-2 ggr i veckan springer jag

• tiiitti
    stjierna skrev 2012-09-17 08:17:44 följande:
    Jag undrar också om frökexen! Är det linfrö i?

Ytterligare -0,4 sen igår :)

vad gött att de kommit igång för dig.

Jag har gått ner 1 kg sen i torsdags.   
  • tiiitti

ner på vågen idag igen. nu börjar de hända grejer sen jag drog upp KH och ner fettet.

Äter mycket mer nu, och går ner.. varför jag va jag så himla hård innan. Åt jättebegränsat och gick inte ner nånting. känns verkligen som bortkastat 

• tiiitti

Jag har kört nästintill fakir nästan hela tiden. inte gått ner nåning, och så fort jag ätit en grönsak har jag gått upp i vikt av den. (va väll så hård att jag blev jättekänslig mot KH)

Nu äter jag fritt av grönsaker å sallad till varje måltid.
    1½dl mejerier varje dag,grädde, cream frache, turkisk yoghurt   (innan åt jag ingen mejeri alls)

Ligger mellan 20-30 KH per dag.. innan låg jag under 10 var dag, 

men samtidigt har jag fått dra ner på fettet istället. 
    Äter avokado,oliver, steker i ordentligt med smör, fet fisk som lax å makrill och så..osv
    Tar fortfarande en tsk koksfett direkt på morgonen (mest för att kunna sköta magen) annars trycker jag inte i mig massa extrafett under dagen, utan enbart de fettet jag får i mig via maten jag äter.      

Detta passa mig. Vet inte om de funkar på någon annan. Men jag har provat det mesta, och detta passade min kropp.  

• tiiitti

vågar ni äta massa fett och bla göra MBT/MBC fast ni ligger på 20-30 KH?

Jag har dragit ner massa på fettet, men vissa verka ligga högt trots högre KH 

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**