• rednose

**Den stora feta LCHF-tråden**

standby skrev 2012-01-07 08:52:29 följande:
    Hur snabbt bör man komma i ketos om man kör rätt så strikt?
    Känner man att man är i ketos eller visar det sig mha stickor?
    Tacksam för svar på nybörjarfrågor Skrattande   
    Du kan märka det på att du får riktigt hemsk andedräkt. SB-12 är räddaren i nöden. :)
  • rednose

Jag är trög i magen?! Va sjutton det har jag aldrig varit sen jag började med LCHF i somras? Tvärtom blev jag av med alla såna besvär så vad kan det vara?
    Mådde även illa igår natt utan direkt anledning? Idéer? 

• rednose
    linelullan skrev 2012-01-07 09:19:13 följande:
    Red nose: det har hänt mig ibland med. Jag vet inte varför det händer.
    Jag har börjat må illa mycket oftare.. Speciellt när jag ska ha min mens så mår jag illa i en period. Inte kul när man vill ha fler barn.. Tror att jag är gravid när jag egentligen ska ha mens.. ;)
    Nej det är nog samma här. Vi försöker få till tvåan så det kanske är som du säger då, mensvärk.
    Tycker bara det är konstigt att man skulle få PMS besvär 12 dagar innan mens... Kroppjävel till att luras! 
  • rednose

Martina 76 - vad är kaseinpulver och varför äter man det?

• rednose
    Martina 76 skrev 2012-01-07 14:59:00 följande:
    Det är ett proteinpulver. Jag äter det för att lyckas få bort de sista kilona. Kan väl jämföras med pulverdieter fast med skillnaden att det inte innehåller några kolhydrater (nästan) och att man därför inte ska gå upp det man tappat när man börjar äta igen.
    men hur äter du då? Eller kör man ren kur som med pulverdieter? Kan man väl knappast för då får man ju inget fett eller så alls?
    Berätta gärna, jag vill gärna tappa mina sista 3 kilon NU!  
  • rednose
    Martina 76 skrev 2012-01-07 20:24:01 följande:
    Jag kör pulver 3-4 ggr per dag och kompletterar med kokosolja och lite smör för att få upp fetthalten och slippa bli hungrig. Idag blev jag så sugen att en bit ost slank ner också. Räknar med att få i mig ca 7-800 kcal per dag.

Egentligen ska man ju inte hålla på och räkna kalorier när man kör LCHF men jag måste göra något drastiskt för att få bort de sist kilona.  
    blandar du då smält smör eller kokosolja i shaken eller?
    har du testat detta förut?
    Vart fick du höra om detta? Har inte hört nån som kört så alls här innan nämligen. Intressant! :)

Adams family - vad säger du som kostrådgivare i LCHF om detta? Är det nåt som är safe att testa? 
  • rednose

Idag åt jag så här om någon vänlig själ skulle vilja tala om för mig om jag verkar hålla mig under 20g eller inte?
    Jag hatar att räkna så...

kl 06.00
    1 kopp kaffe med 1 msk grädde
    2 kokta ägg

kl 08.30
    1 avocado
    1 kopp kaffe med 1msk grädde

kl 10.30
    1 karreskiva stekt med två skivor ost 37%ig 
    äggröra på ett ägg med 25 g smör i och 1 msk grädde

kl 14.30
    en kopp kaffe med 1msk grädde

kl 18.00
    en bit lax på 275g stekt
    1,5 dl kall sås på creme fraiche, löjrom, rödlök (sparsamt), avocado
    6 st babyplommontomater bakade i ugnen med 3 skivor ost på

2 rutor 85%ig choklad.

Vad tros? 

• rednose
    mamman i skogen skrev 2012-01-07 21:53:47 följande:
    Jags kulle aldrig personligen välja en sådan lösning, sista kilona kanske aldrig släpper men de sitter ju inte heller runt magen utan mellan öronen Jag tror ju inte att kroppen behöver kalorirestriktioner. Dra ner på termostaten ser jag ingen anledning till utan en bra tilgång på mat som signalerar ingen svält här är bättre och de sista envisa kilona får man kämpa på för att bli av med och då är det i min värld träning tillsammans med maten som funkar. 

Alla får avväga sina beslut själva och vad som passar just dem men min spontana tanke för mig själv är att jag som vill undvika processad mat och äta mig mätt defentivit inte ska välja ngt som är så pass onaturligt som en VLCD där den enda beståndsdelen som jag känner igen är vatten.   
    det var ungefär så jag tänkte.
    Kämpar väl på då. :)
    Tack för input! 
  • rednose

Här kommer min fråga igen! Vore kul och väldigt hjälpsamt om någon ville svara! :)

Idag åt jag så här om någon vänlig själ skulle vilja tala om för mig om jag verkar hålla mig under 20g eller inte?  

kl 06.00
    1 kopp kaffe med 1 msk grädde
    2 kokta ägg

kl 08.30
    1 avocado
    1 kopp kaffe med 1msk grädde

kl 10.30
    1 karreskiva stekt med två skivor ost 37%ig 
    äggröra på ett ägg med 25 g smör i och 1 msk grädde

kl 14.30
    en kopp kaffe med 1msk grädde

kl 18.00
    en bit lax på 275g stekt
    1,5 dl kall sås på creme fraiche, löjrom, rödlök (sparsamt), avocado
    6 st babyplommontomater bakade i ugnen med 3 skivor ost på

2 rutor 85%ig choklad.

Vad tros?  

• rednose
    Martina 76 skrev 2012-01-08 12:09:43 följande:
    Gå in på matdagboken.se Där kan du lägga in allt du äter och se hur mycket kolhydrater, fett och protein du får i dig. Ett jättebra verktyg för att få bättre koll på vad olika livsmedel innehåller!
    Jag vet. använt den innan men det är ju SJUKT tråkigt. :)
    Ibland har man tur här och det sitter folk som tycker det är kul.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**