-
Ja det är det, ur viktminskningssynpunkt. Ur hälsosynpunkt, har den gröna burkens innehåll andra fördelar så man får väl helt enkelt välja om man vill dricka varmt eller kallt. Dyrt att hetta upp eftersom den ju då, som sagt, tappar de goda egenskaperna förutom att vara en bra källa för rent fett utan tillsatser.Aroma skrev 2011-12-08 16:41:22 följande:Rednose,, ja det borde jag fattat:o) ang kokosfettet så tänkte jag inte steka i det,, gillar mitt smör.. men jag tänkte ha det i teet som jag förstått att många har och ev göra ischoklad,, och det smälter ju tydligen vid väldigt låg temp.. så det ja undrar över är om det billiga är lika bra som det dyra ur hälso och viktminsknings synpunkt?
-
Ja det är ju smaklöst så det är ju bara att ha i allt.Bebben84 skrev 2011-12-08 18:21:46 följande:Jag som varit så dålig på att hitta vägar att få i mig kokosfett har denna vecka fått i mig massor! Har dels fått i mig det genom ischoklad som jag bakade men och haft i kokosfett i soppor, köttfärssås,såser mm. Problemet var ju bara min dåliga fantasi :)
Gröna Cocosan i kaffet smakar enligt mig pecka, men det är ju individuellt. :)) -
dessvärre är det det, enligt tillverkaren själv.Vilda Tiger skrev 2011-12-08 19:27:31 följande:Men te är ju inte så varmt att man förstör egenskaperna. Jag har gärna smaksatt kokosfett i teet men jag köper även det som inte är smaksatt. Jag har inte smakat just Cococas smaksatta men ett annat jag köpte härom dagen är ju jättegott!
Även njag har någon eller några msk grädde i teet för att få en rundare smak. Det är ju godis!
Kontaktade dem i somras och de rekomenderar inte att man värmer kokosfettet i den gröna burken eftersom man då lika gärna kan använda den gröna.
(som te-fantast måste jag ändå oxå flika in att riktigt te görs med kokvatten för att få fram de rätta aromerna från tebladen.)
-
lika gärna kan använda den bruna ska det ju självfallet vara. :)
-
jag gjorde iof en god smoothie härom veckan som var ASGOD!Aroma skrev 2011-12-08 19:50:28 följande:ok, tack, känner mig lite klokare i alla fall,, då får det bli den bruna.. för jag kan inte tänka mig att äta det kallt.. har inte kommit så långt ännu;o)
Är en riktigt inbiten avocadoshake älskare och har nu nästan fått till ett bra exempel utan kondenserad mjölk som ju är supersöt och inte speciellt bra i nåt syfte mer än agera godis. (används mycket i vietnamesisk matlagning och iof annan asiatisk mat)
3 mogna avocados
3 msk kokosfett
1 dl grädde
1/2 dl creme fraiche
vaniljpulver eller lite sukrin
is
vatten
mixa och njut! (om man nu gillar avocado såklart) Men, jag stod mig i 6 timmar på den, det blir ju en del, så kolhydratsinnehållet blir ju inte så högt trots allt etfersom man inte äter så mycket mer den dagen. :) ett par koppar kaffe med kokosfett och nån msk grädde och lite äggröra och en karréskiva var vad jag åt utöver den. -
Man kan räkna avocado som 1g kolhydrater per 100g. :)
-
Det vanliga receptet om man ska festa till det och kanske tillåta sig nånting ovanligt i sverige men riktigt riktigt gott är:
3 avocados
2 msk sötad kondenserad mjölk
is
vatten
2-3 skopor gräddglass med vaniljsmak
mixa och server i gigantiska vinglas med paraply! :) -
Jag tränar bikramyoga och styrke. 4 pass yoga och 2 pass styrke i veckan.
Har skadat hälsenan nu så jag kan inte springa men annars löptränar jag. Då äter jag dock lite mer kolhydrater än de 20g jag håller mig kring nu. :) -
Testa yoga då! Ingen har tid att kolla på någon annan och du övar upp koncentration och disciplin! :) jag har hållt på med det i 2 månader nu och är helt såld!
Dock blir man hungrigare bär man tränar så jag har alltid med mig ost i träningsväskan som jag käkar i omklädningsrummet efteråt när alla andra käkar frukt och klagar på sitt fläsk. Hihi! -
Låter som kalium eller magnesiumbrist.FasterK skrev 2011-12-09 18:27:11 följande:Jag hade kramp i vaderna en period, men tog inga tabletter. Det gick över ändå på ca 3 veckor.
För mig var det kalium. Vaknade med krampande vader som såg ut som tennisbollar varje natt. Det plus att underarmarna somnat så jag inte kunde resa mig. HAHA! Något irriterande. :D