**Den stora feta LCHF-tråden**
Sitter väl där på många ungar antar jag.
Eller så är hon en hobbit, med anlag för kalaskula.
Men man vill ju inte göda ungen så att hon får problem senare liksom. Hobbit eller inte.

Japp det kan du! :)
Ledsen men situps är helt meningslöst om du inte redan är toktränad.
Gör hellre statiska övningar som plankan, sned och rak.
Situps ger inte muskler som håller i magen dock.
Du vill träna statiskt som plankan för att träna upp den muskulära korsetten som gör att magen ser tightare ut.
Sen kan du komplettera med situps men i så fall gör du dem på pilatesboll för att få bättre effekt.
Vanliga situps kan du sluta med bums.
Stå i plankan och öka successivt allteftersom du känner styrka bygga upp. Efter ett par veckor kan du räkna med att ha byggt upp riktigt bra styrka.
Satsa på att börja med kanske 30 SEK och repetera 3 ggr med kanske en minut emellan i vila.
Jag kör 3x 3 min men då har jag tränat länge och tom min PT är impad. Haha! Snyggare mage nu än innan barn dock! :)
Det finns sjukt bra övningar för magen som är tokeffektiva. Kolla om du kan hitta skidlandslagets magprogram och kör en lightversion på det. Galet bra övningar!
jag brukar lägga iphonen under näsan så jag ser precis hur lång tid som gått för att pusha mig att hålla ut.
Ge dig fan på det, det är absolut bästa sättet mot snygg mage!
Trodde det var omöjligt att få till rutor men efter ihärdigt tränande (andra övningar oxå givetvis) så började de komma fram!
Sen är det ju iof så att alla kroppar inte kan få fram rutor, det är egentligen ganska ovanligt och som tur är vill inte alla ha det heller utan nöjer sig väl kanske med den där fina linjen eller bara konturer på sidorna. :) Jag är lite freak ska kanske nämnas.
Jag har just kokat dubbel sats knäck. Japp...
Får bli LCHF som fan efter nyår. haha!
Nån som läst Aftonbladet idag? Tankar?
mobil.aftonbladet.se/halsa/article14114530.ab;jsessionid