• rednose

**Den stora feta LCHF-tråden**

Milli - kokosfett är rent fett som funkar på mig som så att jag kan dricka tex te eller kaffe med en eller två teskedar i för att bli mätt helt enkelt. Jag får bra energi utan att behöva äta ett mellanmål tex. Om jag däremot gör som en del mindre känsliga som kan ha så mycket som 20g i kaffet så får jag vansinnig magknip och diarré utan dess like. kokosfettet är oxå bra fett utan tillsatser.

• rednose

Vilda tiger - hur kan läkaren då tro att du är glutenintolerant? Skumt.

• rednose

Ok jag behöver lite råd.
    Brukar köpa Erik W's bea och hade ingen hemma idag. Inte heller hade jag schalottenlök eller någon lök för den delen. Hittade pulverbea i skafferiet och den har ju 8g kolisar per 100.
    Detta är vad jag förstår beräknat på att man som enligt beskrivningen använt mjölk (1,5%) och margarin? Eller hur?
    Jag tog istället smör och vispgrädde och tänkte att det ju måste bli bättre kolhydratsmässigt? Nån som har stenkoll på pulverbean?

Tips!!! Gjorde även blomkålsmos till och hade i svarta finhackade oliver! Supergott!

• rednose

Det var sjukt smarrigt. det enda som kan behövas kollas upp är pulverdelen i bean..
    Om nu inga experter fortfarande hänger här. Har inte sett det vanliga gänget på länge nu... :(

• rednose
    Vilda Tiger skrev 2011-12-07 19:17:39 följande:
    Klart förhållandet mellan fett och kolhydrater blir bättre! Hur mkt sås äter man då? 50 gram ungefär - det blir 4 gram kolh om du angav per färdig vara. INte så farligt, ju!
    OK. hur räknade du fram det?
    det borde bli ännu lägre med tanke på att jag istället för mjölk och margarin använde smör och grädde. 
  • rednose
    Vilda Tiger skrev 2011-12-07 20:37:05 följande:
    Jamen det var ju det jag menade. % energi som kommer från kolhydrater blir ju lägre om du tar smör och grädde isf mjölk.
    Gött! då tänker jag bannemig inte stå och försöka få till den där förbannade egna bean mer, utan köra på pulver med grädde och schmööör! :D yaaay!
  • rednose

Du ska köpa den bruna burken från cocosa. Den gröna tappar sina goda egenskaper vid upphettning och alltså inte till för det.

• rednose

Marsali - just därför var det en nödlösning.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**