• Linda1976

**Den stora feta LCHF-tråden**

tiiitti skrev 2011-03-23 21:20:59 följande:

Jucea har du kommit till GIbiten i din blogg? är nyfiken på den. Nu kan väll hojta till när du kommit dit..? Har glömt din adress..

Hur många carbs är det i ölkorv?

Olika. Men mellan 0 och 5 brukar det vara... Däremot så är det rätt mycket tillsatser i många
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976

Dagens frukost: 30 gram rawfoodkex med 1 burk makrill i tomat (hällde bort lite av såsen), samt massor med Bregott havssalt på kexet. Totalt ca 8-9 gram carbs, liiiite högt för en frukost, men men... ibland får det gå. Jag festar till det lite

Man har verkligen ändrat sina värderingar vad "festa till det" betyder i matväg. Förr betydde det ½ pkt Ben&Jerry, eller ½ kg lösgodis....  Jag kan inte precis säga att jag saknar känslan efter svullande och hur ILLA man mår efteråt.... 

• Linda1976
    P28 skrev 2011-03-24 16:48:17 följande:
    Jag hatar verkligen majonäs! Och citronmajonäsen är värst! Har också en citronvariant liggandes i kylen. Men visst kan man ha majonäs i lembas? har inte provat, men tror att jag har sett det...
    Ja, men det blir en syrlig bismak jag inte kan med Kör cf i lembas!
  • Linda1976
    Nikhita skrev 2011-03-24 20:29:00 följande:
    Nu när du säger det... Jag hade också några blåsor för ett tag sen när jag började med LCHF, men jag har ju allergier för en del grönsaker också o har ätit mer av det senaste tiden så tänkte att det kanske hängde ihop med det.

Skulle vilja ha tips på crepesfyllning. Tänkte ha köttfärs i, men blandat med vad?

En fråga till.. våffeldagen. Ska ni göra LCHF-våfflor?
    Igår hade jag crepes med köttfärssåsrest blandat med stekt bacon. Blev kanon!
  • Linda1976
    P3E skrev 2011-03-25 07:19:31 följande:
    Igår gjorde jag glass blandade mascarpone, äggulor, sukrin och vaniljpulver och ställde i frysen ett par timmar. Gott men väldigt mäktigt! Åt vid 20-tiden och är mätt fortfarande så nu får barnen äta frukost själva, jag får nog vänta ett par timmar
    Tack för tipset! Det kanske man skulle prova ikväll!

Lättja: Hur länge har du lchf:at? Du kanske skulle vara liiiite mer liberal, typ köra 30-35 gram/dag under tentaperioden. Annars låter det som omställningsbesvär, helt klart. 
  • Linda1976
    Faile skrev 2011-03-25 07:22:25 följande:
    Kan man få högt kolesterol av för mycket protein?
    Den frågan passar jag på.
  • Linda1976
    P3E skrev 2011-03-25 07:19:31 följande:
    Igår gjorde jag glass blandade mascarpone, äggulor, sukrin och vaniljpulver och ställde i frysen ett par timmar. Gott men väldigt mäktigt! Åt vid 20-tiden och är mätt fortfarande så nu får barnen äta frukost själva, jag får nog vänta ett par timmar
    Har du förresten några propotioner på det?
  • Linda1976

Herregud vad ni skriver!!

Ska prova mascarponeglassen. F ö har jag inte supermycket spännande att berätta! Är fruktansvärt trött och stensov 2 h efter jobbet idag. Häpp!

Hoppas ni får en skön kväll, girls! 

• Linda1976
    Denebola skrev 2011-03-25 17:52:24 följande:
    Vi ska göra våfflor i kväll, en sats LC och en sats HC, så tar vi varsin sats Till ska vi ha vispad grädde och jordgubbar!
    Mysigt!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**