**Den stora feta LCHF-tråden**
Ser fram emot en natt där jag kanske får sova ordentligt...
Har precis läst om äggmjölkslatte, låter ganska äckligt men jag blev nyfiken.
Någon som dricker detta?
Är det gott?
Jag ligger hemma och är sjuk, rätt mycket sjuk med hög feber, ont i alla ledserna och en jävlig hosta. Nu har det kommit till lite halsont.
Detta gör att jag tycker himla synd om mig själv och att nästan ingenting är gott...
Jag åt 300g. vanlig glass med kolasmak och en jäkla massa kyckling. Kunde liksom inte stå emot, för det var ju så gott och det var ju så synd om mig och vi hade det hemma...
Idag hade jag gått ner 4 hekto, så jag är inte så himla ledsen över det
Jag kanske bara ska äta glass och kyckling i fortsättningen
Nämen, här tittar jag in efter att ha varit sjuk i några dagar, eller ja varit och varit, jag är fortfarande sjuk och det är ju väldigt bra ur viktsynpunkt, för jag går ner i vikt eftersom jag inte äter.
Nu till saken.
Stijerna!
Inte sjutton ska du må så dåligt!
Andra skriver att du ska hålla ut, jag håller inte med, faktiskt.
Jag tycker att du måste hitta ett sätt som fungerar för dig och som du mår bra av. Inte sjutton ska du leva torftigt och må dåligt för att kunna gå ner något hekto då och då.
Jag läste att du har problem med ett knä, men du kanske kan träna en massa andra saker på gymmet? Hela överkroppen kan du ju träna igenom ordentligt, och som andra skrev så är ju simning och vattengympa ett bra alternativ.
Varför har du ont i knäet? Ofta har man ont för att man är otränad, om man nu inte vet exakt vad det är för fel på det alltså.
Jag tycker att du ska börja träna, ganska mycket, iallfall 2-3 gånger i veckan, för då tror jag att du kan börja äta lite roligare mat. Jag tror inte att du behöver vara så himla strikt då, eftersom träningen gör att insuligkänsligheten ökar. Alltså att cellerna reagerar fortare på insulinet och man producerar mycket mindre. Dessutom tar de få kolhydrater man äter snabbt upp i muskler och nervsystem när man tränat.
Börja här och nu, lägg dig på rygg och cykla med benen i luften, så länge du orkar, sedan gör du det igen och igen och när du tror att du inte orkar mer, ja då gör du 6 sekunder till!
Stå upp, boxa ut i luften med varannan höger och varannan vänster arm. Boxa hårt, så att du behöver vrida hela kroppen. Boxa, boxa, boxa och boxa ännu mer.
Du måste komma igång, din kropp har gått ner på svältläge och vi måste få den att börja arbeta igen, att börja använda energin som finns lagrad och få den att känna att det finns energi att använda!